krpan in druščina postani član

Naslov teme: Oddaja avta v najem in za službene potrebe

2278  24.09.2026 - 07:50h / DDV / Avtor: sonček / 477 / 5

Pozdravljeni,
imamo ddv kontrolo. Kupili smo avto in smo si v celoti odbijali DDV, ker ga oddajamo v najem. Občasno pa ga direktor vzame tudi za službeno pot - daljšo v Srbijo, vse se dokumentira s potnim nalogom in priloži cestninske listine...
Furs vztraja, da moramo za službeno pot obračunati in plačati DDV, ali je to prav.

Glede na to da c. točka 66. člena ZDDV govori da davčni zavezanec ne sme odbiti DDV od osebnih avtomobilov ter motornih koles, goriv in maziv ter nadomestnih delov ter storitev tesno povezanih s tem, razen od vozil, ki se uporabljajo za:
opravljanje dejavnosti prevoza potnikov in blaga,
dajanje v najem in zakup...

Ker družba daja v najem avto ne vidimo razloga, da bi morali od službene poti obračunati DDV, ali ima kdo kašno podobno izkušnjo.  

Prosim za kakšen predlog ali popustimo ali naj vztrajamo pri svojem....

Hvala in lp
 

Uredništvo - 24.09.2026 - 08:12

Seveda se obračuna DDV za takšno službeno pot, saj te uporabe vozila direktorju ne boste zaračunali kot najem vozila, a ne?
Če bi, tako kot bi drugim zaračunali najem, potem ne bi bil problem - za najem bi obračunali DDV v skladu z določili ZDDV-1. Tako pa je to vožnja za druge namene, kot za namene opravljanja dejavnosti (najema). Posledično morate obračunati DDV od teh voženj, torej kilometrina x 0,43 = davčna osnova za obračun DDV po 22% stopnji DDV. Lahko obračunavate mesečno ali letno.

"Popolna davčna rešitev" - SuperDavki.com - že več kot 23 let
https://www.superdavki.com/home

ST - 25.09.2026 - 08:15

Saj nikjer ne piše, da je nabavljeni avto električni. Obračun kilometri x 0,43 za obračun DDV velja za opravljene privatne poti z električnim avtom, za katerega je bil odbit DDV. Tu pa so opravili službeno pot, ne privatno. A niste malo pojmov pomešali?

Uredništvo - 28.09.2026 - 08:42

ST, a smo v našem odgovoru kje omenili električne avtomobile? :)

Obračun kilometrine x 0,43 ... ne velja samo pri električnih avtomobilih :)

38.a člen PZDDV
(Celotni stroški iz tretjega odstavka 36. člena ZDDV-1 pri uporabi vozil za neposlovne namene)
(1) Pri uporabi motornega vozila, ki je del poslovnih sredstev davčnega zavezanca, za neposlovne namene (zasebne namene ali za zasebne namene njegovih zaposlenih ali kakršno koli uporabo za druge namene kot za namene opravljanja njegove dejavnosti), se celotni stroški iz tretjega odstavka 36. člena ZDDV-1 določijo z upoštevanjem števila kilometrov, prevoženih za neposlovne namene, ter najvišje neobdavčene višine povračila stroškov prevoza na službenem potovanju na prevožen kilometer pri uporabi lastnega prevoznega sredstva delojemalca, določene z uredbo, ki določa davčno obravnavo povračil stroškov in drugih dohodkov iz delovnega razmerja za potrebe obdavčevanja z dohodnino.
(2) Pri izračunu celotnih stroškov pri uporabi vozila za neposlovne namene iz prejšnjega odstavka se upoštevajo:
– dejanski podatki o številu kilometrov, prevoženih za neposlovne namene,
ali
– število kilometrov, prevoženih za neposlovne namene, ki so ugotovljeni kot razlika med stanjem celotnih kilometrov in številom kilometrov, prevoženih za poslovne namene za obdobje za katerega davčni zavezanec ugotavlja celotne stroške pri uporabi vozila za neposlovne namene,
in
– najvišja neobdavčena višina povračila stroškov prevoza na službenem potovanju na prevožen kilometer, ki velja na zadnji dan obdobja, za katerega davčni zavezanec ugotavlja celotne stroške pri uporabi vozila za neposlovne namene.
(3) Davčni zavezanec celotne stroške pri uporabi vozil za neposlovne namene za koledarsko leto ugotovi najkasneje na dan 31. decembra koledarskega leta.

"Popolna davčna rešitev" - SuperDavki.com - že več kot 23 let
https://www.superdavki.com/home
 

punč - 25.09.2026 - 08:05

Kaj pa v primeru, da kupi avto za oddajanje v najem s.p., in se občasno vozi  sam na službeno pot?

potni - 25.09.2026 - 09:03

Če imate ddv kontrolo in ste že poslali zagovor in jim povedali za potne naloge, bi obračunal ddv za tiste poti. Drugače uporabite malo kreativnosti in uredite kilometre, ko je bil avto oddan v najem, direktorju stornirajte potni nalog ali pa mu dajte prevoz z lastnim vozilom.