krpan in druščina postani član

Naslov teme: 76a člen

2314  01.10.2026 - 09:58h / DDV / Avtor: 76a / 438 / 4

Stranki izstavimo račun 15.9., za obdobje 1.8. -31.8.
Je pravilno, da se poroča v DDV za 8 mesec?
Stranka nas želi prepričati, da moramo to storiti v septembru.
33.člen ZDDV jasno govori:  Obdavčljivi dogodek in s tem obveznost obračuna DDV nastane, ko je blago dobavljeno ali so storitve opravljene.

Meni je logično, da gre v 8. 
Vaše mnenje?

Uredništvo - 01.10.2026 - 10:08

Smo kar kopirali vaše vprašanje v našo SuperDavčno AI - https://www.aidavki.si/

odgovor je sledeč:

"DDV je treba vključiti v DDV-O za avgust, ki se predloži v septembru, če se račun nanaša na storitve, dejansko opravljene v obdobju od 1. 8. do 31. 8.
Odločilen je nastanek obdavčljivega dogodka oziroma opravljena storitev, ne datum izdaje računa. Pri nepretrganih oziroma periodičnih dobavah nastane obveznost obračuna DDV ob koncu obdobja, na katero se dobava nanaša. Zato izdaja računa 15. 9. sama po sebi ne prestavi obračuna DDV v september.
Torej:
obdobje opravljene storitve: avgust;
nastanek obveznosti obračuna DDV: 31. 8.;
vključitev v DDV-O: obračun za avgust;
izdaja računa: 15. 9.
Enako velja kot splošno pravilo pri dobavi, pri kateri je bila opravljena dobava 15. 9., račun pa izdan 17. 9.: obveznost obračuna DDV nastane že ob opravljeni dobavi, ne šele ob izdaji računa."

pik - 01.10.2026 - 10:23

Gre v 8. mesec, samo ste pa pozni z izdajo računa. DDV imamo 20. v mesecu. Če račun po 76. a členu prejmemeo 16. v mesecu in prištejemo še nekaj dni za likvidacijo, se komaj izide, da gre pravočasno v DDV, tudi pri nas seveda v 8. mesecu.

76a - 01.10.2026 - 11:09

Stranka tako dolgo pošilja potrjen delovni nalog. Mi bi izdali račun 1. v naslednjem mesecu, če bi imeli potrjeno situacijo.
 

Magda - 02.10.2026 - 13:18

Eh ja ... cari dela v gradbenistvu

Predno dobis vse potrjeno in podpisane situacije id narocnikov, nadzornikov, likvidirano ... je ze naslednji mesecni obracun na vrsti ... tako da ja tko je

na strani izdajatelja racuna: racun sodi v mesec ko je storitev opravljene, ne glede kdaj je izdan racun. 

na strani prejemnika: ker dajo v naslednji mesec, morajo poracunati zamudne obresti na strani obracunanega ddv pri samoobdavcitvi po 76a