Naslov teme: Ustavno sodišče božičnica :)=:(
4449 17.12.2025 - 16:43h / Ostalo / Avtor: Joly / 787 / 20
poletje - 17.12.2025 - 21:01
Verjetno se ta črni scenarij glede vračanja in obrutenja ne bo zgodil, ker ne bodo upali/smeli tako razsoditi, kajti potem bo Slovenija šla ˝na noge.˝ Nekaterim je prav vseeno, če potonemo na dno, saj nimajo interesa vedeti, kdo proračun polni in kdo prazni in da enkrat bo konec tudi kreditov, ki jih kot država dobivamo. Po mojem mnenju je tale zimski regres tudi tako gledano obveznost za nazaj, saj je bil sprejet konec leta, velja pa za leto 2025, kar se mi ne zdi prav. Še bolj se mi pa ne zdi prav, da bo moralo gospodarstvo to plačati.
Fiskalni svet, ki je državni organ, je tole objavil:
Mesečna informacija, november 2025
Primanjkljaj državnega proračuna brez interventnih ukrepov je v prvih desetih mesecih letos znašal okoli -900 mio EUR. To je približno polovica primanjkljaja brez interventnih ukrepov, ki ga ministrstvo za finance predvideva za celotno leto.
Letošnje povečanje primanjkljaja je izključno posledica višje tekoče porabe. Njena rast je široko osnovana, skladno s pričakovanji k njej največ prispevajo višji stroški dela ob spremembi plačnega sistema javnega sektorja. Ob tem je rast prihodkov precej nižja kot lani, deloma zaradi umiritve gospodarske aktivnosti, deloma pa zaradi nadaljnjega upada prihodkov iz evropskih sredstev. Interventni ukrepi imajo letos zanemarljiv učinek na skupni saldo državnega proračuna, saj so ukrepi za sanacijo poplav v prevladujoči meri financirani z namenskimi viri.
Predviden zimski regres bo dodatno prispeval k poslabšanju javnofinančnih razmer letos in v prihodnjih letih. V času ocene proračunskih dokumentov njegovega učinka nismo vključili v projekcije bilance sektorja država, kjer se bo primanjkljaj zlasti zaradi občutno podcenjenega učinka plačne reforme povečal že brez uvedbe zimskega regresa. Ker bo šlo za trajen pritisk na javne finance, bi njegova dejanska uvedba srednjeročno povečala primanjkljaj sektorja država za okoli 0,3 o. t. BDP. S tem bi se ta približal 3 % BDP, kar bi izničilo manevrski prostor za naslavljanje posledic morebitnih šokov, ki so vedno bolj pogosti.
Drugače bi pa jaz bolj jokala, kajti do smeha mi ob vseh nebulozah, ki jih sprejemajo v tej državi, že zelooo dolgo ni več.
Sabina V - 18.12.2025 - 08:09
sicer ne veramem da bo ustavno sodišče o zadevi za kar so dali presojo odločalo delodajalcev v prid. Ne verjamem, da zakonsko predpisan zimski regres, ki je obvezen, bi bil ustavno sporen. Ker če bi bil potem je tudi letni regres ustavno sporen, in po vsej verjetnosti tudo nadomestilo za prevoz in prehrano na delu. Tako da mislim, da tako daleč ne bodo šli.
Bi bilo pa zanimivo, po moji oceni nujna, ustavna presoja obveznosti za leto 2025. Ker, sicer nisem pravnik, ampak bi rekla, da je ta del v nasprotju s 155. členom ustave.
155. člen
(prepoved povratne veljave pravnih aktov)
Zakoni, drugi predpisi in splošni akti ne morejo imeti učinka za nazaj.
Samo zakon lahko določi, da imajo posamezne njegove določbe učinek za nazaj, če to zahteva javna korist in če se s tem ne posega v pridobljene pravice.
Mislim, da bi ustavno sodišče moralo to preprečiti, ker če pusti, da se lahko zakoni sprejemajo za nazaj, kaj nas čaka v prihodnje? Vsaka naslednja vlada ima potem proste roke, saj to ste pa pustili.
Aja elektrika je bila obračunavana celo leto po prenizki ceni, vsak državljan ali pa odjemalec,... mora sedaj plačati še 10% glede na str preteklega leta. Ali pa gorivo pa na koncu tudi dohodnina ali pa kak prispevek,...
x - 18.12.2025 - 16:16
Zimski regres sam po sebi je morda pravno povsem vzdržen; kar je problematično, je retroaktivnost zakona - torej njegova veljavnost za nazaj za celo leto 2025 (da vpliva na pogodbe, ki so se že iztekle, in so nesporne med strankami, to ne more iti skozi).
. - 17.12.2025 - 22:22
Zakaj bi se človek sekiral:
- 1. medijski pomp
- 2. sprejet porazen zakon
- 3. obračun in izplačilo zimskega regresa
- 4.pobuda ua ustavno presojo
- 5. ustavno sodišče presodi, da je zakon o obveznem izplačilu protiustavek
- 6. delodajalci, ki temu prikimajo delavce pozovejo, da se zimski regres vrne. oziroma meni bi bilo boljše, da regresne zahtevhe vložimo na tiste, ki so to skropucalo predlagali, sprejeli in se z njim hvalijo
- 7. odda se storno oddanega rek obrazca.
Seveda je prav, da računovodje točko 3. in 7, ustrezno zaračunamo
In seveda je prav, da se na volilci takih potez spomnimo na volitvah.
Žal mnogi zaposleni vidijo samo božičnico, ne vidijo pa načina sprejemanja zakonodaje v zadnjih letih. Tako je bilo pri sprejemanju protipoplavnih zakonov, pa dodatka na dolgotrajno oskrbo, pa obveznih zimskih regresov...
,..... kaj bo naslednje, prej ali slej bo po prstih udarilo vse? Si želimo živeti v tako nestabilnin državi?
B - 18.12.2025 - 08:14
Mislim, da so dale v presojo firme z najvišjim fobičkom. Še še bodo kupovale jahte.
e.t. - 18.12.2025 - 14:27
In zakaj si jahte ne jupite tudi vi?
Sonja - 18.12.2025 - 09:23
Večino zimskega regresa so po podjetjih že izplačali in tudi delavci v glavnem že porabili za položnice
in nujne stroške ob grozljivem zvišanju cen hrane.
Nimajo iz česa vračat.
mm - 18.12.2025 - 09:32
nekaterim smo pa nakazali na izvršbe....
tina - 18.12.2025 - 09:39
Ob pogledu na svojo plačilno listo se pa gotovo ne razburjate. Pomembno je, da kritizirate, pa še nekaj, nobene božičnice NI: je le trinajsta, štirinajsta plača, nagrada za poslovnom uspešnost in zimski regres!
Omenjate dolgotrajno oskrbo : narod, se stara, potrebno je poskrbeti za starejše - ali se ne zavedate, da tudi vam leta tečejo in boste tudi vi nekoč potrebovali oskrbo ?
(Mimogrede : kaj pa predlog, da bi že po 5 (petih) urah vožnje v avtošoli mlade šoferje kot dovolj usposobljene spustili na ceste ? - to pa je pameteno ??!! - boste prihranili po volitvah) še po 30 urah mrsikdo ni za na cesto
sonce123 - 18.12.2025 - 09:58
Očitno delate v javnem sektorju, ker drugače ne bi napisali tak komentar. Kot prvo, božičnica je enak izraz kot 13. plača ali poslovna uspešnost. Kot drugo, dolgotrajna oskrba ne deluje, saj nimajo kadra, ki bi to izvajal, niti se denar ne porablja evidentno v te namene.
Vedeti morate, da so nekatera podjetja v težavah in če imajo po 100 ali 1000 zaposlenih, to kar precej nanese. Kar je najbolj absurdno je, da je to narejeno pod prisilo. Mogoče še ne veste, da se je tudi ogromno s.p. jev zaprlo v letošnjem letu in niso ustanovili d.o.o., ker imajo vsega že čez glavo. Tako ostane le še nekaj podjetij v gospodarstu, ki živi javni sektor, ki ima mimogrede s povišanjem plač, že višje plače kot gospodarstvo. Narobe svet... Ogromno firm so pokupili tujci, ki bodo šli drugam, ko jim bo vsega čez glavo, samo za nas bo prepozno, ker pri nas ljudje razmišljajo tako kot vi. Na žalost...
poletje - 18.12.2025 - 10:23
Se strinjam. Tudi veliko slovenskih firm je že ustanovila podjetja v tujini, ne mislijo se več ubadati z našimi zakoni, ki niso prijazna do tistih, ki delamo. Podpiramo in dajemo za vse, na koncu leta pa še dodatne obremenitve.
Namreč na vseh shodih, v stikih z ljudmi se pohvalijo, kaj da so nam zrihtali. S tujim denarjem je pač lepo plačevati, saj ne dajejo iz svojega žepa. Nikoli nisem bila zaposlena v JU, imam pa kar nekaj bližnjih in znancev tam zaposlenih in nobeden se ne pretegne. Nadur praktično ne delajo, bolniška je kadarkoli, dopust ves izkoristijo. In za take je bil v bistvu uveden zimski regres, ker taki so za njih največja volilna baza. Jaz sem en mali S.P., nimam zaposlenih, plačujem davke, a pa se zavedate, da ko ne bo več takih, ki še delamo in polnimo proračun, da tudi denarja ne bo?
anelija - 18.12.2025 - 10:57
Je že tako, da kakor se obrneš, imaš rit zadaj.
Sicer pa nobena vlada ni nič drugačna - eni razsipavajo tuj denar tako, drugi drugače.
Magda - 18.12.2025 - 10:59
Se strinjam z obema
Magda - 18.12.2025 - 11:00
Sonce in Poletje
789154 - 18.12.2025 - 11:29
Mogoče je res, da so dale v ustavno presojo samo firme z največjim dobičkom.
Dejstvo pa je, da se z načinom uvedbe prisilne božičnice v letu 2025 ne strinja NOBEN delodajalec, ne mali ne velik.
Javni sektor se seveda strinja, saj plačajo drugi.
Magda - 18.12.2025 - 12:10
Taka podjetja inajo in voljo in cas in finance, da se s tem ukvarjajo.
Tisti ki se borijo iz dneva v dan, jim to pac ne more biti prioriteta.
In dobro, da imamo take.
Vecina podjetij ni proti bozicnici, ampak smo pa proti nacinu uveljavitve. Stil "Zato ker sem jaz tako rekel" ne sodi v javne finance.
Magda - 18.12.2025 - 12:12
Eh nisem mislila javne finance ... ampak na ministrstvo za finance in FURS in posledicno v gospodarstvo in vse ostalo
elza - 18.12.2025 - 12:26
prihaja nova minimalna plača Mesec: neto 1000 eur
juhuhu, grem v javni sektor in na bolniško, sedaj ko sem mali podjetnik si tega ne morem privoščiti, delam bolna, saj plače in ddv ne čakajo
sonce123 - 18.12.2025 - 12:49
Počasi bomo vsi končali v javnem sektorju. Potem pa naj ima g. Mesec, ki bo predlagal to novo višino minimalne plače, socialno državo, samo ne vem, kjer bodo dobili prihodke v proračun, ker gospodarstva več ne bo. Pa to je res noro, kje smo in kam vse še gremo... Tonemo, čedalje bolj... Posledično to pomeni tudi višje prispevke za s.p.-jevce, ki že sedaj znašajo okrog 600 EUR na mesečni ravni, kar pomeni še več zapiranj, še več odhodov tujih lastnikov v druge države, ker se bo zvišal strošek plač. Nisem zato, da imajo delavci minimalno plačo, vendar smo že sedaj med najbolj obdavčenimi državami in tujci se ne bodo strinjali z vsako letnim povišanjem minimalnih plač, ker jih v tujini pride delovna sila ceneje, pa tudi davčno okolje je bolj stabilno. Pa vseeno, imamo najvišjo inflacijo, oni pa samo gledajo, da bodo čedalje več prispevkov dobili v svoj proračun, kar jim bo prineslo povišanje minimalne plače. Res lepo, pa lepe praznike vsem in privoščite si kakšno kuhano vino iz zimskega regresa, pa ne preveč, da vas ne bo še bolj bolela glava : )
Računovodkinja iz JS - 18.12.2025 - 19:12
No, jaz pa sem v javnem sektorju.
Plačo imam bajno, če sem res zelo pridna in za tisti mesec odlično ocenjena, dosežem uau celo povprečno plačo.
Delala bom tudi zdaj vse dneve, tudi 31.12.bom v službi.
Bolniška? Ker sem sama za ves računovodsko/kadrovsko/pravni del poslovanja, je bila moja bolniška en teden med korono, ker pač nisem smela v službo pozitivna (pa hkrati delo od doma) v zadnjih desetih letih. To je vse.





