krpan in druščina postani član

Naslov teme: Normiranec - DDD zaradi prenehanja

2296  28.09.2026 - 14:21h / Drugi davki in takse / Avtor: LJ / 702 / 7

Spoštovani,
obračam se na vas s prošnjo za pojasnilo glede davčnega obračuna DDD-DDD ob prenehanju opravljanja dejavnosti.
Sem normiranec in sem s 31. 8. 2026 popolnoma zaprla svoj s.p. V obdobju od 1. 1. 2026 do 31. 8. 2026 (skupaj 8 mesecev) sem bila neprekinjeno vključena v obvezno zavarovanje za polni delovni čas (polni s.p.). Med letom nisem imela nobenih prekinitev zavarovanja.
Glede na to, da sem bila celotno obdobje svojega dejanskega poslovanja v letu 2026 zavarovana za polni delovni čas in sem dejavnost trajno opustila sredi leta, vas vljudno prosim za pojasnilo:
Ali mi v primeru trajnega prenehanja dejavnosti pred potekom 9 mesecev v koledarskem letu res ne pripada polno priznanje 80 % normiranih odhodkov za celoten znesek prihodkov (do meje 60.000 €), čeprav sem bila polno zavarovana ves čas trajanja dejavnosti?
Ali zakonodaja za primere zaprtja dejavnosti med letom predvideva kakšno izjemo oziroma sorazmerno upoštevanje pogoja zavarovanja, ki bi omogočilo uveljavljanje statusa polnega normiranca?
Že vnaprej se vam zahvaljujem za odgovor in pomoč pri pravilni oddaji obračuna.

J - 29.09.2026 - 06:21

V kolikor niste bili neprekinjeno zavarovani 9 mesecev vam ne pripadajo polno priznani 80% normiranih odhodkov. S.p. bi morali zapreti 30.09.2026.

zvedavček - 29.09.2026 - 08:56

se strinjam z J. Za leto 2026 bo DDD izpolnjen kot da bi bila popoldanski s.p.

Ana - 29.09.2026 - 12:00

 Kdor si drzne zapreti S.P. pred oktobrom, mora biti kaznovan! :)

B - 29.09.2026 - 16:18

Ohranite s.p še kakšen mesec.

ivo - 30.09.2026 - 10:17

če je s.p. že zaprt, kako naj ohrani sp še kakšen mesec?
izjem od 9 mesecev ni, zakon še velja, ni (še) napovedanih sprememb :(

Tomaž - 05.10.2026 - 10:09

Pazite na spremembe (ZPZR-A) ker je bil spremenjen 6. člen ZPZR, kjer 2. člen ZPZR-A navaja...

V 6. členu se tretji in četrti odstavek spremenita tako, da se glasita:
»(3) Zavezanec lahko pri ugotavljanju davčne osnove davčnega leta upošteva normirane odhodke v višini, določeni v 59. členu ZDoh-2, če priglasi ugotavljanje davčne osnove z upoštevanjem dejanskih prihodkov in normiranih odhodkov v skladu z zakonom, ki ureja davčni postopek, če povprečje prihodkov iz dejavnosti, ugotovljenih po pravilih o računovodenju, dveh zaporednih predhodnih davčnih let pred tem davčnim letom ne presega:
− 120.000 eurov in je bil v teh dveh predhodnih davčnih letih v posameznem davčnem letu v skladu z zakonom, ki ureja pokojninsko in invalidsko zavarovanje, obvezno zavarovan na podlagi samozaposlitve za polni delovni čas neprekinjeno vsaj devet mesecev, 
− 50.000 eurov in v teh dveh predhodnih davčnih letih v posameznem davčnem letu v skladu z zakonom, ki ureja pokojninsko in invalidsko zavarovanje, ni bil obvezno zavarovan na podlagi samozaposlitve za polni delovni čas neprekinjeno vsaj devet mesecev, 
− 85.000 eurov in ne izpolnjuje pogojev iz prve in druge alineje tega odstavka, in ni z drugimi določbami tega člena ali zakonom drugače določeno.

Najbolj pomemben pa je tale del 2. člena ZPZR-A....

»(16) Šteje se, da je zavezanec v skladu z zakonom, ki ureja pokojninsko in invalidsko zavarovanje, obvezno zavarovan na podlagi samozaposlitve neprekinjeno za polni delovni čas vsaj devet mesecev, če je bil obvezno zavarovan na podlagi samozaposlitve v skupnem trajanju najmanj 75 % minimalnega letnega sklada ur polnega zavarovalnega časa samozaposlenega.«.

To pomeni, da v kolikor s.p. zapreš 30.9. ne izpolnjuješ pogoja 75% minimalnega letnega sklada ur. Letni sklad ur za leto 2026 znaša 2088, 75% sklada ur znaša 1566.  Če pa s.p. zapreš 30.9. jih imaš pa samo 1560. Če prav razumem potem ne izpolnjuješ pogoja 9 mesecev oz upoštevanja normiranih odhodkov iz 59. člena ZDOH-2. Če pa s.p. odpreš 1.4.2026 in ga imaš potem do konca leta, pa je pogoj izpolnjen saj znaša sklad ur za obdobje od aprila do decembra 1576. 
 

Liza - 05.10.2026 - 14:13

hvala za tole ...