krpan in druščina postani član

Naslov teme: Storitve : neobdavčene ali oproščene??

3854  12.05.2004 - 10:42h / DDV / Avtor: n / 182 / 6

Pregledovala sem vse teme, ki govorijo o razliki med NEOBDAVČENIM in OPROŠČENIM prometom po 1.5.2004!! Povzetek je bil: če je kraj opravljenih storitev izven SLO (t.j. reverse charge v 18.a,b... in 3.ods.17.čl) je to neobdavčen promet in torej ne gre v I-RAČ! Mi je bilo nekako logično. Saj so storitve iz 3.ods. 17.člena že zdaj bile neobdavčene.

Potem sem se pa vprašala: čemu pa potem služi stolpec 6 v I-RAČ, kamor naj bi se vpisovale ID za račune, ko je kupec plačnik DDV? Če gre za neobdavčen promet , ne gre v knjige in torej ta stolpec ničemur ne služi!??

Pa sem šla še enkrat brati 169.člen pravilnika: in tam je dodan stavek: " .... promet storitev, če so le-te obdavčene izven SLO pri katerih se v skladu s 40.čl. DDV sme odbiti,.."
Torej v ta stolpec naj bi šli računi po 18.a,b...? IN tudi ne računi po 3.ods.17.člena?
Potem je logičen tudi stolpec 6 !
In če gledam I-RAČ-D se tudi tam uporablja termin OPROŠČENE dobave blaga v Skupnost.
Torej bi lahko rekli, da gre pri storitvah iz 18.a,b... za OPROŠČENE storitve in bi šle v I-RAČ pod kolono 10, in vpisali bi ID v kolono 6!

Za storitve iz 3.odst. 17.člena pa sem v dvomih!?

Vaši komentarji?


LP,n

n - 12.05.2004 - 11:45

popravek:uporabila sem napačen termin : namesto NEOBDAVČEN promet je pravilno NEOBDAVČLJIV promet!

LP,n

Matjaž K - 12.05.2004 - 19:18

Draga n(eznanka).

Vidim da res natančno berete ZDDV in P-ZDDV.

Imate prav. Terminologija se nekosistentno uporablja.

Po mojem mnenju je to neobdavčljiv promet, ker je kraj storitve tujina.

Vendar se vsseno ohrani pravico do odbitka, kolikor bi se za enak promet, kče bi se opravil v RS, priznaval odbitek vstopnega davka.


Ravno zaradi tega odbitka, pa je treba te promete spraviti v I-RAČ, kajti če se tja ne bi vnašali, bi tistim, ki imajo take promete, računajo pa deleže, % odbitnega deleža "izpadel" prenizek.

Jaz pa, samo zaradi dejstva, da se ti prometi vnašajo tja, kamor se vnašajo druge oprostitev, še ne bi trdil, da je to oproščen promet. Vzrok za "nepojavljanje" DDV na takih računih so določila iz poglavja "kraj obdavčitve" in ne "Oprostitve DDV".

LP

P.S.
Tisto z izstopom iz sistema DDV pa sedaj najdete v P-ZDDV in ne več v ZDDV.

n - 12.05.2004 - 20:57

Matjaž najprej hvala za "skupno" razmišljanje.
OK Se strinjam, da ne gre za oprostitve. Torej gre za NEOBDAVČLJIV PROMET , ki pa se vpiše v I-RAČ v kolono 10!
To velja za promet po 18.a,b... + višemo ID v kolono 6

Ali tudi za promet po 3.odst. 17.člena???
Kaj če je naročnik teh storitev iz tretje države? Še vedno gre za neobdavčljiv promet ; ID številke pa NI!
Kaj če je naročnik iz Skupnosti in ni identif. za DDV?

LP,n

Matjaž K - 12.05.2004 - 21:07

1. Tudi za 3. 17.

2. Pač ID ne vnesete.
Mimogrede: morate pa paziti - pri "navadnih fizikalcih" se promet, ki je v osnovi neobdavčen po 3. 17. lahko spremeni v obdavčen promet in kontra - za te specialnosti poglejte v 18. člen - posebna pravila

3. Zaračunate slovenski DDV.

LP

n - 12.05.2004 - 21:28

Hvala še enkrat Matjaž!
A si že dobil kakšen "preblisk" glede 59.člena ZDVV in DZ,ki opravljajo le oproščeno dejavnost.

LP,n

Matjaž K - 13.05.2004 - 07:55

Ne še.