Naslov teme: je možno obročno DDV po odločbi
5373 24.06.2004 - 17:20h / Ostalo / Avtor: tinka / 44 / 10
Zavezancu je bil odmerjen DDV po odločbi, ker se ni prijavil v sistem DDV in davka ni obračuaval. Ker bi plačilo davka v enem obroku povzročilo hujšo gospodarsko škodo, saj bi po vsej verjetnosti moral prenehati poslovati, me zanima, ali obstaja možnost vloge za obročno odplačevanje. Velja tudi za DDV ZDavP, berem 37.člen?






Matjaž K - 24.06.2004 - 18:49
Je možno.
Podati morate vlogo.
Mimogerde: ste se pritožili?
Nekomu ki registriran kot DZ za DDV se DDV naj ne bi smel odmeriti, saj ni bil zavezanec in posledično ni naredil napake, ker ni obračunal ali je premalo obračunal DDV. Edino pravilno bi bilo, da bi ga kaznovali, ker se ni registriral, to pa je tudi vse.
Analogija:
tiste, ki "ulovijo" pri opravljanju neregistrirane dejavnosti jim tudi ne odmerijo davka od dohodkov iz dejavnosti temveč davek od (drugih) osebnih prejemkov.
LP
tinka - 24.06.2004 - 20:42
To je dolga zgodba, borila sem se od januarja 2004, ko so končno ugotovili, da je že v letu 2001 prekoračil promet 5 mio in bi se moral prijaviti. Ni zaračunaval DDV, ker ni vedel, da bi se moral prijaviti in DDV začeti zaračunavati.
Sem že takrat odprla to temo, povsem jasno mi je, da je edino kar je storil, da je naredil prekršek - kazen, a tega niso hoteli slišati. Dala sem pritožbo na zapisnik, sedaj je tu odločba. DDV so obračunali 20% na promet, niso priznali vstopnega DDV, čeprav je precej računov v skladu z ZDDV. Naredila sem kompletno KIR in KPR. Smatram, da bi v takem primeru morali izstopni DDV obračunati po preračunani stopnji, saj je bila to njegova končna cena, ki jo je dosegel pri kupcih in če bi bil registriran bi vključevala DDV.
Nič od tega! Niso vodili zapisnika, niso komentirali pripomb na vodenje postopka, niti ne upoštevali nobene vsebinske pripombe na zapisnik, dopolnilni zapisnik je v Wordu kopiran zapisnik, enako odločba!
Moj zavezanec, ki je postal DZ za DDV v parih dneh, ko je se je prvič oglasil pri meni je izgubil v tem času ogromno živcev, tudi jaz sem vložila v ta postopek precej svojega truda, a kot vedno vse zaman.
V tem času si je uredil limit na TRR, a čaka ga obveznost za polletni DDV 2004 in plačilo z odločbo odmerjenga DDV v enkratnem znesku bi resnično ogrozilo njegovo poslovanje vnaprej.
Sama se ne morem sprijazniti in razmišljam o pritožbi na odločbo.
Hvala vsem, ki me razumete.
Matjaž K - 25.06.2004 - 11:01
Razumem vas in se strinjam, da je pot dolga.
Želim vam vse dobro.
LP
tinka - 25.06.2004 - 11:22
Hvala za moralno podporo. Morda še kakšen vsebinski preblisk?
V meni dozoreva nuja po pritožbi na odločbo, predvsem za priznanje vstopnega DDV, mislim da bi ga 100% morali priznati!! To potrjuje elo njihova praksa. Zadnji davčni bilten 2004 št.5 v poglavju nepravilnosti ugotovljene v inšp.pregledih v članku ocena davčne osnove, str.21.
Kaj pa menite v tem primeru o izračunu davčne obveznosti po preračunai stopnji?
Hvala in lep praznik, kdor ga ima.
Matjaž K - 25.06.2004 - 20:00
S preračunano stropnjo mislim da ne bo šlo (čeprav poskustiti ni greh).
Poglejte, zaračunana je bila prodajna vrednost (torej prodajana cena x količina), ki pa ne vsebuje DDV.
To z vstopnim pa bi DURS načeloma moral upoštevati. Upoštevati je treba tako obveznosti kot pravice davčnega zavezanca (če malo obrnem vrstni red iz ZUP). Vstopni DDV pa je pravica zavezanca.
LP
Goooool
tinka - 25.06.2004 - 20:55
Res je, da je bilo zaračunano kolikor je pač bilo. Vendar, če bi vedel, da bi moral zaračunavati DDV bi ga zaračunal (ali na ceno ali pa bi bila to končna cena z DDV, vprašanje uskladitve s kupcem). Ker pa DDV-ja ni zaračunal, je dobil plačilo, kolikor je pač zaračunal in recimo, da je to končna cena z DDV ???? Od kupca ne more več izterjati nekaj kar ni zaračunal. Če bi DDV zaračunal, bi ga kupec tudi plačal.
Tudi sama sem glede vstopnega DDV bolj prepričana - sigurno da mu pripada tudi pravica, ne samo obveznost, a kljub temu je to specifičen primer tudi glede izstopnega DDV. Kaj menite?
Vlogo za obročno že imam, jutri se bom pa dokončno odločila glede pritožbe na odločbo. Mislim, da jo bom dala, čeprav imam slabe izkušnje z reševanjem le-teh.
Zakaj je to tako???
LP in hvala za dosedanje odgovore.
Matjaž K - 26.06.2004 - 19:10
Glede preračunane stropnje:
če "dobijo" DZ registriranega za obračunavanje DDV, da ni obračunal DDV, mu tudi DDV naložijo po 20% oz. 8,5% in ne po preračunanih stropnjah.
tinka - 26.06.2004 - 19:28
Še vedno smatram, da gre za specifičen primer, za katerega ni prave zakonske podlage oz. je ta samo v tem, da je storil prekršek! V takih primerih gre za povsem subjektivno oceno inšpektorja, ki je vsak zase povsem samostojen pri odločanju in zato naredi vsak po svoji presoji (iz izkušenj dva inšpektorja v isti pisarni za enak primer različno).
Za preračunano stopnjo izhajam iz stališča PREJETEGA PLAČILA, katero bi v primeru če bi bil zavezanec vključevalo DDV.
Vsekakor pa, ker ni bil zavezanec ni smel zaračunavati DDV in ni smel odbijati vstopnega!!! Če so mu naložili izstopnega, mu MORAJO priznati tudi vstopnega!!!
Imam prav?
Hvala in lep večer še naprej vsem.
Matjaž K - 27.06.2004 - 10:00
Za vstopnega imate prav.
tinka - 27.06.2004 - 13:00
Najlepša hvala za vse vaše odgovore in uspešno delovno nedeljo še naprej!