krpan in druščina postani član

Naslov teme: Identifikacija za namene DDV

5136  06.06.2007 - 10:51h / DDV / Avtor: p.š. / 64 / 8

Pozdravljeni !

Prosila bi vas, da mi pomagate razrešiti dilemo v naslednjem primeru:
podjetje je v mesecu februarju sklenilo pogodbo o sponzoriranju s športnim društvom-nezavezancem za DDV v višini 31.500 €. V mesecu maju je podjetje na podlagi sklenjene pogodbe prejelo od društva račun za sponzoriranje ( datum računa 18.04.2007 ) - na računu je navedena dogovorjena vrednoat po pogodbi - DDV ni obračunan - status društva je : nezavezanec po 1.odst.94.člena ZDDV-1.

Dilema: po mojem mnenju bi moralo društvo v mesecu, ko je bila sklenjena pogodba (feb/2007) podati zahtevek za izdajo identifikacijske št.za DDV , se registrirati za namene DDV in na računu (izdanem v aprilu ) za sponzorstvo DDV tudi obračunati - ker s podpisom pogodbe društvo več ne izpolnjuje pogojev ostati mali davčni zavezanec po 1.odst.94.čl.ZDDV-1, se mora identificirati za namene DDV že v mesecu, v katerem bo preseglo znesek iz 1.odst.94.člena ZDDV-1 ( = 25.000€ ) na podlagi 130.čl.PZDDV.

Vem, da ni dolžnost podjetja - plačnika sponzorstva opozarjati društvo na nepravilnost postopanja, ampak vseeno me zanima, če lahko mojim ugotovitvam pritrdite ali sem v zadevi morda kaj spregledala ?

Prosim za vaša mnenja !

lp

Katra - 06.06.2007 - 11:20

Menim, da so vaše ugotovitve pravilne. Stari zakon mislim da je imel pogoj za identifikacijo za DDV že to, da so bile nekatere aktivnosti usmerjene v to, da bi bilo možno sklepati, da bo pač promet tak, da bo potrebna identifikacija za DDV. (to bi bila naprimer že sklenitev pogodbe).Kot vidim, novi zakon v 94.členu tega pogoja nima. Vse ostalo pa mislim, da imate prav!

brne - 06.06.2007 - 11:31

Nisem povsem enakega mnenja. Predvsem so predpisi o ident. nenatančni in celo med seboj nasprotujoči. Po eni strani : mora pridobiti že za ta mesec..., po drugi ima DURS rok za izdajo id.št. do konca naslednjega meseca po mesecu, v katerem ... mora začeti obrač. DDV najkasneje z mesecem, ki sledi mesecu.... Po logiki (čeprav to pa ni nikjer izrecno ukazano!!) pa ne sme izdati računa z DDV prej kot dobi id.št.

p.š. - 06.06.2007 - 11:51

Ja, predpisi res niso dovolj natančni oz.se med seboj pomensko ne dopolnjujejo.
Ampak v konkretnem primeru menim, da so v društvu s podpisom pogodbe v februarju že vedeli, da bodo ob izdaji računa takoj presegli prag in glede na to bi lahko ustrezno ukrepali ( v dveh mesecih bi lahko uredili formalnosti in si pridobili ID št. in obračunali DDV na računu ).
Res pa je , da ne morem delati čudežev (ukrepati) , če dobim v enem dnevu na mizo dokumente za štiri mesece nazaj, zato samo poskušam ugotoviti poravilnost postopanja v podobnih primerih, ko računovodja pravočasno razpolaga z vso dokumentacijo.

Za mnenje se obema zahvaljujem !

lp

brne - 06.06.2007 - 11:59

Dopolnjujem : v konkretnem primeru ima p.š. prav. Namreč glede na časovni potek - pogodba že v februarju - bi moralo društvo (že v februarju) vložiti zahtevek za id.št. in bi jo pred izdajo računa (v aprilu) že dobilo.
Drugače (pri običajnem poslovanju) pa je (2)130 čl. pravilnika neizvedljiv oz. pravno sporen. Ko recimo maja pridobiš večji posel,za katerega pač nisi mogel vedeti februarja in te vrže čez limit, vložiš zahtevek. Kaj boš z dobavo in izdajo računa čakal na id.št., kar lahko po (3)130 čl. pravilnika traja do konca junija? Kako se lahko nekomu predpiše, da mora storiti nekaj, kar ni odvisno (samo) od njega?? (Pridobiti ni isto kot vložiti zahtevek!!)

brne - 06.06.2007 - 12:16

Ob tem bom zatežil še z nepravilno prakso DURS. Namreč po 89. čl. ZDDV-1 je davčno obdobje koledarski mesec. Torej bi moral DURS izdajati sklepe o id.št. z začetkom obveznosti za obračun DDV prvega dne v mesecu, ne pa kadarkoli med mesecem , kot počne sedaj. To bi šlo tudi v okvir (3) in (4) 130.čl pravilnika.
Prosim za komentar (Matjaž?).

brne - 06.06.2007 - 12:33

Seveda prvega naslednjega meseca po izdaji sklepa (ne more veljati za nazaj!)

brne - 07.06.2007 - 17:03

P.Š. Še malo bom pofilozofiral : Vprašanje vsebine pogodbe - najbrž je društvo prevzelo kake obveznosti, ki jih mora izpolniti ali enkratno ali tekom leta ali drugače določenega obdobja (lahko tudi več let). V drugem primeru bi se štel promet šele po preteku leta(oz pogodbene dobe). Sam podpis pogodbe pa še ne pomeni prometa - seveda pa neko gotovost, da promet res bo dosežen - samo kdaj? LP

p.š. - 07.06.2007 - 23:02

Ja, to športno društvo bo v letošnji poletni sezoni( le-ta je praktično že tu in organizacija že poteka ) na določenih prireditvah na svojih - kako naj se izrazim - "premičninah" oglašalo ime sponzorja in tudi za organizacijo in izvedbo bo porabilo vsa sponzorska sredstva, tako da... še vedno imam nespremenjeno mnenje.

Brne, hvala za debato in lp !