krpan in druščina postani član

Naslov teme: Dolgoročne rezervacije v praksi

648  22.01.2008 - 09:04h / Ostalo / Avtor: E. / 69 / 16

Srečala sem se prvič v življenju z njimi, pa mi nekaj ne da miru:

podjetje je v letu 2006 oblikovalo dolgoročne rezervacije za kritje prodajnih garancij v naslednjih 5 letih,s planom zneskov, koliko se bo v posameznem letu črpalo.
Za leto 2007  se sedaj pripravljajo tabele za črpanje.Sodelavci jih sestavljajo tako, da poleg ur, ki so jih namenili odpravi garancijske napake, v tabele pišejo še službene poti, opravljene s službenimi vozili, za katera jasno kilometrine  ne obračunavajo, v strošek garancij pa si vštevajo še t.i.potne stroške, in sicer porabo goriva-zgolj poraba* cena goriva = znesek, kar se prišteje na stroške dela, in skupaj sestavlja stroške prodajnih garancij.
Vse te bencine že imamo nekje na R 40 poknjižene.Ne vem zakaj mi nikakor ni jasno, ampak, ali bi morala to zdaj kam preknjižiti-točno, po računu?
Ali zadevo kaj moti, če je avto tudi v boniteti?
Ali bi morala potemtakem praviloma upoštevati tudi stroške AM teh avtov in jih sorazmerno kam prenašati?
Nekako me bega, da bodo zdaj stvari "na dveh koncih" v stroških.
Če ima kdo kakšen nasvet, se zahvaljujem!

Lp.

Matjaž K - 22.01.2008 - 10:08

Črpanje poteka naslednje:

namesto da stroški letijo v B R4  (40, 41, 43, 47 / 22, 25, 26-dajatve na plače), letijo v B kto 96 (96/22, 25, 26-dajatve na plače)

E. - 22.01.2008 - 11:20

Hvala, g.Matjaž!

Torej, če dobro razumem, so potrebne preknjižbe za stroške, ki jih imamo na R4, jih zdaj na podlagi pripravljenih črpanj in s  temeljnico prenesemo na 96, ali ne ?
Torej se stroški plač in goriv sorazmerno zmanjšajo, za kolikor se jih prenese na 96.

Hvala.

Matjaž K - 22.01.2008 - 12:10

V bistvu bi morali direktno knjižiti na 96 in ne na 4.

E. - 22.01.2008 - 12:50

Ja, razumem,ampak to delajo na koncu leta, te zbire podatkov o črpanju, medtem pa na R4 ti stroški že so, torej mi ne ostane drugega kot preknjižba?Tudi AM bi morala potem sorazmerno preknjižiti, za vsak službeni avto posebej, ali ne ?

p.š. - 22.01.2008 - 13:35

Oprostita, ker se vmešavam, ampak:
ali ni princip evidentiranja pri črpanju rezervacij takšen, da se stroški normalno evidentirajo na R4/obveznosti, hkrati pa se z interno temeljnico črpajo rezervacije na 96-črpanje rezervacij /766- prihodki od odprave rezervacij ?
Na ta način E. ne bi bilo potrebno opravljati preknjižb ampak bi pripravila le še interne temeljnice ...

lp

E. - 22.01.2008 - 14:06

Spoštovani /a p.š., kako menite, da je bolj prav ?

p.š. - 22.01.2008 - 14:18

Zastavili ste mi težko vprašanje:
po dosedanjih zgledih knjiženj in tudi v praksi sem dosedaj uporabljala način, kot sem ga opisala, VENDAR : počakajva še malo, če bo Matjaž še pri volji kaj pokomentirati - gotovo za njegovimi odgovori tiči ustrezna utemeljitev, ki bi jo z zanimanjem prebrala.

lp

Matjaž K - 22.01.2008 - 15:33

Eno je črpanje, drugo pa odprava.

Črpanje pomeni:

sem oblikoval rezervacijo, stroški popravil so se dejansko pojavili, zato zdaj nastale stroške ne knjižim v R4, temveč zmanjšujem vnaprej vračunane stroške (katerih saldo imam na 96).


Odprava pomeni:

sem oblikoval rezervacijo, stroški popravil so se pojavili, vendar ne toliko, kto sem jih vračunal. PResežni vračunani znesek zdaj skenslam in ga peljem v prihodke.


p.š. - 23.01.2008 - 07:57

Ja, seveda , danes vse izgleda drugače in popolnoma se strinjam s teboj.  Jaz sem zgoraj pisala za odpravo rezervacij , za črpanje pa gre kot si zapisal že zgoraj.
Obema se opravičujem za vnašanje zmede, ker včeraj res ni bil "moj" dan ...

lp

brat od brivca - 23.01.2008 - 09:07

Utemeljeno : ščip. lp

p.š. - 23.01.2008 - 09:55

Danes ga je že malo "pogrizlo" - stvari se torej počasi obračajo na bolje ... recimo ... :)

Lep dan ti želim !

zm - 23.01.2008 - 09:29

Ali ni po SRS da se pri rezervacijah za dana jamstva na koncu leta uskladijo poslovni odhodki (povečajo ali zmanjšajo)?

Lp

 

p.š. - 23.01.2008 - 09:53

Da, med letom se črpajo (96/2 namesto 4xx/2) ), konec leta pa se višek obikovanih rezervacij opravi odprava rezervacij (96/76).

lp

zm - 23.01.2008 - 10:00

Imate prav. Preko poslovnih odhodkov se uskladijo tiste ki bodo nastale naslednja leta.

Lp 

ema - 23.01.2008 - 10:43

Nekaj bi vprašala:
Za rezervacije za jubilejne nagrade in odpravnine se nepokoriščen znesek
knjiži na prihodke in zmanjšanje rezervacij in istočasno
za nove v naslednjih letih povečuje 96 in v breme poslovnih odhodkov?
NE smem pobotati in knjižiti le razlike na povečanje 96 in  v breme poslov. odhodkov?
Hvala

p.š. - 23.01.2008 - 11:05

Imela sem tako situacijo :

Pri JN smo imeli med letom črpanje (963/255) na koncu leta pa je bilo potrebno doknjižiti razliko novooblikovanih rez.za l.2007 (443/963).

Pri odpravninah pa je bil v otvoritvi kar precej previsok znesek rezervacij ( v l.2006 smo prejeli nenatančen aktuarski izračun, v l.2007 pa smo zamenjali aktuarja )  - črpanj med letom ni bilo, nov aktuarski izračun za l.2007 pa je bil precej nižji ( ampak realen ) . Zato sem za razliko opravila odpravo v l.2006 previsoko oblikovanih rezervacij za odpravnine ( 963/766) .

Menim pa , da sta obe varianti v redu : imate tudi možnost za celotno odpravo ( in izvzem  iz davčno priznanih prihodkov) in oblikovanje rezervacij po aktuarskem izračunu 2007.

lp