Naslov teme: društvo in ddv
2242 04.03.2008 - 16:41h / Ostalo / Avtor: aja / 87 / 18
Društvo je doseglo limit za obračun ddv-ja.Lepo prosimo za pojasnilo, kako je z odbitkom vstopnega davka. Ukvarjamo se z pridobitveno dejavnostjo, imamo prihodke od članarin in dotacije občine. Zanima nas, če se pri obračunu upošteva 100 % vstopni DDV ali je kako drugače. Zelo bomo hvaležni za odgovor.






p.š. - 04.03.2008 - 17:05
Izračunavati bo potrebno odbitni delež - več o tem najdete v 65.členu ZDDV-1 in 105.členu PZDDV.
lp
aja - 04.03.2008 - 18:08
najleša hvala!
aja - 04.03.2008 - 18:50
Posimo vas, če nam lahko odgovorite še na naslednje vprašanje: v katerih primerih se uporablja 104. člen PZDDV?
Za pojasnilo in pomoč se vam zahvaljujemo.
p.š. - 04.03.2008 - 19:18
104. člen
(Davčni zavezanec, ki opravlja le obdavčeno dejavnost)
Davčni zavezanec, ki opravlja le obdavčeno dejavnost in prejema plačila, ki ne predstavljajo plačila za opravljene dobave blaga oziroma storitev (kot npr. prave subvencije, dotacije), ne izračunava odbitnega deleža.
Kot je zapisano: odbitnega deleža ni potrebno izračunavati zavezancem, katerih vir financiranja predstavljajo samo prave subvencije in dotacije.
Ker ste zgoraj omenili tudi pridobitno dejavnost , sem razumela , da se društvo financira tudi z vidika ZDDV-1 obdavčljivo dejavnostjo - torej dobavlja in zaračunava blago oziroma storitve za plačilo ( torej izdaja račune npr. za sponzorstvo, za vstopnine , pid. odvisno od dejavnosti društva ) . V takem primeru se je potrebno ravnati po že zgoraj omenjeni zakonski podlagi.
lp
h.r. - 05.03.2008 - 00:39
Menim, da razlaga ni pravlna. Odbitni delež bi obračunavali v primeru, ko bi opravljali obdavčeno in oproščeno dejavnsot; v zgoraj opisanem primeru pa opravljajo samo obdavčeno dejavnost, in to, da dobijo dotacijo od občine in članarino od članov, pojasnjuje ta člen, da ni treba obračunavati odbitnega dleža.
p.š. - 05.03.2008 - 08:09
Vaše razlage pa ne razumem : ali nisem z drugimi besedami zapisala enako kot vi ? Lahko ,prosim, še malo bolj natančno pojasnite razliko , da bo tudi aja vendarle priš-la(el) do odgovora , po katerem povprašuje ?
lp
J.G. - 05.03.2008 - 08:28
Ali bi p.š. v svojem drugem odgovoru morala zapisati takole (glede na komentar h.r.?):
" p.š. :Kot je zapisano: odbitnega deleža ni potrebno izračunavati zavezancem, katerih vir financiranja predstavljajo samo prave subvencije in dotacije, poleg po ZDDV-1 obdavčljivih prihodkov."
Prave subvencije in dotacije so tiste, ki ne posegajo v razmerja na trgu in ne predstavljajo konkurence itd..
Ker tako namreč jaz razumem kontekst izračunavanja odbitnega deleža.
ana - 05.03.2008 - 09:35
Se pravi če poleg članarin in dotacij izstavljaš račune za sponzorstvo z ddv moraš obračunavati odbitni delež ali ne ? Prosim za konkreten odgovor!
J.G. - 05.03.2008 - 14:52
Da.
Davčni zavezanec, ki orpavlja obdavčljivo dejavnost in hkrati prejema dotacije, članarine.. mora izračunavati odbitni delež.
lahko pa se odloči za ločeno knjigovodstvo, za stroškovna mesta ipd, s katerimi morda optimira ddv obveznost.
realjaz - 05.03.2008 - 16:17
Samo še nekaj: ločitit je treba neobdavčljivo dejavnost po ZDDV-1, oproščeno dejavnost brez pravice do odbitka po 43 in 44. členu ZDDV-1 (zaradi katere se obračunava odbitni delež) in obdavčeno dejavnost.
Če imate samo neobdavčljivo dejavnost(članarine in prave dotacije), ki niso plačilo za dobavo ter obdavčeno dejavnost brez oproščene, potem odbitnega deleža ne izračunavate, vendar pa tudi nimate pravice do celotnega odbitka (določite ga po ključu obdavčena/neobdavčljiva). Če opravljate vse tri naštete, potem najprej določite ključ za tiste, ki so oproščene in obdavčene/neobdavčljive, šele nato pride na vrsto odbitni delež. Če pa so samo oproščene in obdavčene, potem je pa takoj odbitni delež. Upam, da je razumljivo.
J.G. - 05.03.2008 - 17:09
No tko, realjaz je napisala tako, kot sem jst želela povedat. Se strinjam.
p.š. - 05.03.2008 - 18:57
Je napisal... :)
Realjaz je "on" in je strokovnjak za DDV. Vedno sem vesela, kadar se oglasi in pomaga razrešiti naše dileme. Še vedno pri tej stvari pa ne razumem, zakaj odbitni delež pride na vrsto šele zadnji ... bi morda lahko kdo zapisal še besedo-dve okrog tega ? Lepo prosim ?
lp
realjaz - 05.03.2008 - 21:15
p.š. lep pozdrav. Odbitni delež je vedno top tema. Bistvo zadeve je v tem, da dokler ni oproščenega prometa ni izračunavanja odbitnega deleža kot to določa 65. čl. ZDDV-1 (kljub temu pa ob članarinah ni pravice do 100 % odbitka od vseh nabav ampak samo tistih, ki so namenjene obdavčenju-sponzorstvo). Odbitni delež je obvezen (ob predpogoju, da ni ločenega knigovodstva) ob hkratnih oproščenih dobavah brez pravice do odbitka in obdavčenih dobavah. Če pa se pojavi še "neobdavčljiv" promet, ki nima povezave z obdavčeno dejavnostjo, se ta ne uporabi pri izračunu odbitnega deleža, ampak je treba že pred izračunom odbitnega deleža izvzeti odstotek odbitka, ki se nanaša na ta neobdavčljiv promet:
Obdavčen 1.000
Oproščen 500
Članarine 10.000
--------------------
skupaj=11.500 kar pomeni 100%. Od tega je treba takoj odšteti članarine, tako da ostane 1.500 od 11.500, kar predstavlja 13 % obdavčljivega prometa, ki se uporabi za izračun odbitnega deleža.
Teh 13 % se pomnoži s 1.000/1.500 (65. čl. ZDDV-1)=8.67% pravice do odbitka od vseh nabav.
Dejansko se res tudi članarine na nek račun uporabijo pri izračunu odbitnega deleža, vendar bolj smiselno kot dobesedno po črki zakona.
h.r. - 05.03.2008 - 23:54
Pri prebiranju teh odgovorov sem postala že čisto zmedena.
primer - opravljamo samo obdavčeno dejavnost ,
- 15.000 obdavčene dejavnosti
- 20.000 dotacije iz občine za redno delovanje
- 10.000 dotacija iz državnega proračuna za izvedbo projekta
Se pravi, odbitnega deleža ne izračunavamo, ker ne opravljamo tudi oproščene dejavnosti,
bi pa mogli izračunati del, ki se nanaša na obdavčeno dejavnost in na del, ki se nanaša na dotacije?
s.p. - 06.03.2008 - 07:34
Ali se prometi za vstop v ddv seštevajo ali se gledajo samo obdavčljive dejavnosti nad 25.000 eur?
p.š. - 06.03.2008 - 00:23
Kaj naj zapišem: to pa je razlaga z velikim R in gre na print - zdajle takoj !
Za čas in voljo se lepo zahvaljujem in ti želim mirno noč in lahek sen ( gotovo že preštevaš ovčice... ).
Ja, čas je že , da se tudi jaz odpravim k počitku - noč bo kratka :( ...
lp
mi - 06.03.2008 - 09:22
oprostite, kje imate zakonsko podlago za izračun ključa obdavčeno/neobdavčeno?
ana - 06.03.2008 - 11:35
Pridružujem se mnenju p.š. res hvala za ta odbitni delež. Meni vem da dela sive lase. Hvala!