krpan in druščina postani član

Naslov teme: Testno mletje materiala v Italiji

3303  02.04.2008 - 08:56h / DDV / Avtor: p.š. / 63 / 10

Pozdravljeni sotrpini !

Lepo bi prosila za pomoč pri razmišljanju pri naslednjem primeru:

Ker testira kvaliteto mletja različnih mlinov za lastno nabavo , SLO zavezanec , identificiran za DDV, odpelje material ( pesek) v Italijo na poskusno mletje ITA zavezancu, identificiranemu za DDV v Italiji .
Torej ITA opravi storitev in izstavi SLO račun brez obračunane IVE .Vprašam vas o pravilnosti razmišljanja :
- če SLO zavezanec svoj material po mletju odpelje nazaj v SLO ( gre za testno količino majhnih vrednosti ) , je pravilno , da je račun ITA izstavljen brez obračunane IVE
- če SLO zavezanec pusti material po mletju v ITA ( ker je tako ali tako testni material in kot tak neuporaben ), pa bi ITA moral obračunati IVO .

Nisem prepričana, da v tem primeru sploh pravilno razmišljam o uporabi 4.odstavka 28.člena ZDDV-1 ... morda ta storitev sodi kam drugam - kaj menite ostali - lepo prosim ?

lp

Kika original - 02.04.2008 - 09:17

Jaz pa ne bi štela, da gre za delo na premičnini. ITA vam je opravil storitev in jaz bi jo kat uvrstila v osnovno pravilo: obdavčena tam, kjer je opravljena, torej v Italiji in dobite račun z italijansko IVO.

Kaj pa ostali menite?

p.š. - 02.04.2008 - 09:21

Se strinjam Kika : tudi meni "diši" na kraj opravljene storitve v Italiji ... a ker je podjetje račun ITA zavezanca že prejelo brez obračunane IVE in ker direktor SLO podjetja ne želi komplicirati z zavrnitvijo računa ( že tako je bil enkrat zavrnjen račun, ker so napisali napačen naslov ) , sedaj iščem neko osnovo za izvedbo samoobdavčitve ... pa mi nekako sploh ni logično in res sem mnenja, da bi moral ze  ITA obračunati svoj italijanski DDV. 
Lahko še kdo pomaga s kakšnim mnenjem - izkušnjo ? 

lp 

Kika original - 02.04.2008 - 09:57

Sicer pa mislim, da bi Italijani morali poskrbeti, da plačajo svoji državi davek. Vi ga zanje ne morete. Če pa bi se nekako obdavčili v Sloveniji, pa tudi nima smisla, saj ta davek slovenski državi sploh ne pripada.

p.š. - 02.04.2008 - 11:13

Hvala lepa Kika za mnenje .
Še nekaj mi je "ostalo" v zraku , da bo vse tako , kot mora biti : O.K. - od ITA bo SLO zavezanec zahteval popravljen račun. Ker bo na njem obračunan italijanski DDV, bo SLO zavedel v stroške :
- ali bruto vrednost  in tuji DDV  do predstavljal   davčno nepriznan strošek ( v primeru, da ga ne bi zahtevali vračila na ITA davčni upravi , pa bi ga lahko=> čeprav se ne splača, ker gre za cca borih 100€ ) 
- ali neto vrednost računa in tuji DDV bo predstavljal  terjatev za vračilo ( v primeru vloženega zahtevka za vračilo ) .
Bo v redu tako ?
lp

Kika original - 02.04.2008 - 12:32

Ja, p.š. se popolnoma strinjam. Ali nepriznan strošek (če se ne bodo odločili za refundacijo), ali pa terjatev za tuji DDV. Sicer pa zakaj ne bi vlagali zahtevka? Ni nič posebnega in če kaj kapne nazaj, je dobrodošlo.

Mi smo lani vložili zahtevek (tudi v Italijo) in so ga ugodno rešili v cca 7 ali 8. mesecih. Če boš potrebovala pomoč, se oglasi!

p.š. - 02.04.2008 - 12:39

Najlepša hvala za debato , Kika - bomo videli , kako se bodo "šefi" odločili zaradi refundacije in potem se morda res oglasim za pomoč.
Lep dan ti želim !

p.s.
Upam, da so najine ugotovitve glede vzpostavljene dileme pravilne, če pa kaj ne bi bilo v redu, pa prosim, če lahko še kdo pokomentira.

lp

realjaz - 02.04.2008 - 13:41

Če lahko za konec: sam prenos materiala v IT se ne šteje za dobavo dokler ni izpolnjen pogoj iz f) točke 2. odst. 9. čl. ZDDV-1. Ko je ta pogoj izpolnjen (ni vračila materiala v SLO) imamo takoj dobavo blaga (ki jo opravi SLO zavezanec). Za storitev na tem blagu se lahko uporabi le določba o kraju opravljanja storitev na premičnini (iz c) točke 1. odst. 28.čl. ZDDV-1) in obračuna IT DDV.

Dodatno nastane problem glede obračuna DDV od dobave tega porabljenega materiala (brezplačna odtujitev), torej je SLO ali IT DDV. Moje mnenje je, da je IT DDV, ker je prišlo do odtujitve na ozemlju Italije (pred tem pa do prenosa iz 9. čl. ZDDV-1 v IT in pridobitve v IT) in bi moral naš zavezanec obračunati njihov IVE.

Ko se pa blago (preizkusni material) vrne v SLO, se uporabi za storitev določba o reverse chargeu, ki jo navajaš. 

p.š. - 02.04.2008 - 14:33

Seveda lahko in hvala lepa , ker si - je več kot dobrodošlo  :
Na prenos blaga v drugo članico in posledično obračun DDV pa iskreno povedano, še pomislila nisem. Odtujitev tega blaga  ( gre za testno oz.zanemarljivo majhno  količino peska zelo majhne vrednosti ) za SLO DZ ne predstavlja nikakršnega stroška - oz. "komot" bi ga  razpisali kot kalo pri transportu in nakladanju ( redni prevozi peska). Zato kot takšno tudi ni bilo ovrednoteno ob samem transportu tja v Italijo in tiste vrečkice testno-zmletega peska , ki je priromala nazaj , se sploh ne da ovrednostiti ( ker je premajhna ) . Tisto, kar je ostalo v ITA, pa tudi nima nobene vrednosti - verjetno so morali Italijani še počistiti zmleti prah ... torej : brez dobave in brez povratka... samo storitev...

Tako sem dejansko pri vsej stvari sam material nameravala popolnoma zanemariti - evidentirati je potrebno le račun ITA za opravljeno storitev- poskusno mletje tega peska + določiti pravilno obdavčitev. Upam, da bo tako pravilno - v duhu nebistvenosti zneskov materiala  in bistvenosti zneska storitve.

lp


realjaz - 02.04.2008 - 15:08

se strinjam, pomembna je storitev. hkrati zato ni mogoče uporabiti 28. čl. ampak splošno določbo, kar pomeni, da bi moral IT obračunati IVE. Če ga ni, pač njegova stvar, kako bo s finančniki reševal zadevo.

Edina možnost zakaj ni IVE, samo razmišljam, je da so to šteli preizkušanje kot storitev inženirjev (ker gre za preizkušanje materialov, ki dejansko lahko spada v takšno dejavnost) iz c točke 29. čl. ZDDV-1.

p.š. - 02.04.2008 - 17:31

Aha - morda pa bi res lahko bila c točka 29.člena ... to sem v bistvu že zgoraj povpraševala : najti zakonsko podlago  za samoobdavčitev .

Samo še počakam do jutri, ko bodo v podjetju kontaktirali z Italijani , da izvem , ali bodo popravili račun ali bodo pa vztrajali brez IVE. Sedaj sem pripravljena na obe varianti ...

 

Lepa hvala realjaz za tvoja razmišljanja in lep preostanek dneva ti želim !

 

p.š.