Naslov teme: DDV pri ODJAVI s.p.-ja iz registra
3671 29.11.2001 - 00:05h / DDV / Avtor: STARI POŠTAR / 74 / 7
Stare možganske celice STAREGA POŠTARJA se krčijo in ne prebavijo prakse, da davkarji V VSEH PRIMERIH pri odjavi s.p-ja zahtevajo obračun DDV-ja od vse opreme, gradbenih objektov in zemljišč (od vseh osnovnih sredstev), tudi tistih, nabavljenih pred DDV-jem (pred 1.7.1999). Pravijo, da gre za zasebno rabo zaradi prenehanja poslovanja, po 1. odstavku 5. člena ZDDV. To bi pomenilo, da ni mogoče prenehati s poslovanjem kot s.p., ne da bi bil ob znesek DDV-ja od vsega realnega premoženja, ki ostane, in da bi torej moral s.p. pred odjavo vse razprodati, če bi se hotel rešiti tega DDV-ja.
Doslej sem mislil, da imamo v te namene poseben 6. člen , ki pravi v 3. točki, da se za promet, opravljen za plačilo šteje "zadržanje blaga, za katerega je bil v celoti ali deloma odbit vstopni DDV, po prenehanju opravljanja dejavnosti oziroma po prenehanju registracije ...".
Prosim za mnenja poznavalce prakse in ZDDV. Od vaših odgovorov je odvisno, ali bom še zaupal svojim možganskim celicam. Prav težko bi se mi bilo ločiti od njih.
Doslej sem mislil, da imamo v te namene poseben 6. člen , ki pravi v 3. točki, da se za promet, opravljen za plačilo šteje "zadržanje blaga, za katerega je bil v celoti ali deloma odbit vstopni DDV, po prenehanju opravljanja dejavnosti oziroma po prenehanju registracije ...".
Prosim za mnenja poznavalce prakse in ZDDV. Od vaših odgovorov je odvisno, ali bom še zaupal svojim možganskim celicam. Prav težko bi se mi bilo ločiti od njih.
Krava Breda - 29.11.2001 - 07:20
Se popolnoma strinjam s tabo Stari poštar in se mislim boriti do zadnje kaplje krvi, da mi naložijo kaj takega. Pa do kje sežejo meje domišljije brdavsov? Spilberg je pravi šolarček za njih!!
meta - 29.11.2001 - 07:52
Ob izbrisu iz registra vam je od opreme nabavljene pred uvedbo DDV ni treba opračunati davka, če je oprema starejša kot 3 leta. V kolikor je bila oprema nabavljena od l.l.1999 do 30.6 (ob predpostavki da zaključujete 31.12.2001). in je bil plačan 5% prometni davek (dana je bila izjava), je treba obračunati še 15% prometnega davka, ker gre za nenamensko porabo. Za opremo nabavljeno po 1.7.1999 pa je treba plačati DDV, ker oprema ni stara 3 leta , je torej nenamenska poraba, davek je bil odbit, torej ni bil plačan. Terba ga je plačati ob zaključku poslovnja
Uspešno delo želim tudi pri sodelovanju za dacari Krava Breda : ------------------------------- Se popolnoma strinjam s tabo Stari poštar in se mislim boriti do zadnje kaplje krvi, da mi naložijo kaj takega. Pa do kje sežejo meje domišljije brdavsov? Spilberg je pravi šolarček za njih!!
sax - 29.11.2001 - 11:03
Zakon o prometnem davku ne velja več zato tudi 3-letni rok ni več obvezujoč (v zvezi z nabavo po znižani stopnji v sistemu PD).
Tistih 15 procentov nakažite rajši kar nam.
sax - 29.11.2001 - 07:22
Za opremo nabavljeno pred 1.7.1999 po mojem ni osnove za obračun DDV saj je 6. člen jasen. Tako bi prišlo do dvojnega obdavčevanja - pri nabavi te opreme je prometni davek že bil plačan (izjave o znižani stopnji).
Izhajajo verjetno iz predpostavke, da bi v primeru prodaje te opreme morali obračunati DDV.
Kar se prakse tiče imam s.p., ki ga zapiramo in od opreme nabavljene pred 1.7.1999 ne bomo obračunali DDV. Bomo videli reakcijo davčne in poročali.
špela - 29.11.2001 - 09:39
Kdaj pa je treba oddati obračun DDV (trimesečni obračuni) v primeru prenehanja s 15.12.2001. Ali je poleg odjave na davčni izspostavi potrebno dati odjavo tudi na oddelek DDV
MARTIN KRPAN - 29.11.2001 - 11:20
Mogoče v razmišljanje in pomoč, kaj pomeni 5. točka 2. odstavka 4. člena ZDDV (torej, kaj je promet blaga - ali pri prenehanju dejavnosti s.p.-ja lahko govorimo o likvidaciji?).
Pri tem pozkusite uporabiti tudi 9. člen PZZDV - od prometa blaga in storitev, opravljenega v postopku likvidacije in stečaja, se obračunava in plačuje DDV.
In še mogoče komentar glede 3. točke 6. člena ZDDV - ali je mogoče mišljen glede na vsebino prenehanje opravljanje dejavnosti (zaprtje oz. "izbris iz registra"), ali pa je mišljeno "prenehanje registracije za sistem DDV" (zelo malo verjetno).
Mogoče predlog: v kolikor premoženje po knjigovodski vrednosti (upoštevajoč tudi tržno vrednost) "odtujene opreme" ni velik, predlagam odprodajo z plačilom DDV. Sami pa presodite, kaj je ugodneje za komitenta. Mogoče zveni čudno iz mojih ust, vendar v davčnih pregledih brdavsi dostikrat kršijo določila zakonov in je treba dati na tehtnico ne samo pravice, temveč tudi stroške. Da pa zadevo dokažeš, če imaš opravka z trdim brdavsom (teh pa je kar nekaj), te vsi stroški (da ne govorim o živcih itd.) stanejo dosti več, kot pa kasnejše eventuelno "zmagoslavje" v upravnem sporu.
Moje pisanje naj vas ne vodi k vaši končni odločitvi, ker to ni nasvet, temveč je samo moje razmišljanje.
STARI POŠTAR - 29.11.2001 - 11:38
Opisal sem konkreten primer, ki se dogaja sredi Ljubljane v okviru inšpekcijskega postopka skoraj dve leti po prenehanju poslovanja oz. poizbrisu iz registra s.p.. Torej se nič več ne more storiti pred zaključkom poslovanja.
Seveda bomo ravnali kot bi tudi Krava Breda, saj vidim iz vaših odgovorov, da bom še naprej lahko zaupal svojim možganskim celicam, ki imajo vgrajene še delujoče senzorje za odkrivanje brdavsovskih neumnosti.
Vprašanje v p.s.: Bi še kdo kaj dodal?