Naslov teme: prispevki za socialno varnost - povišanje
3731 04.12.2001 - 21:07h / Ostalo / Avtor: Matjaž K / 61 / 11
Če bo s 1.1.2002 veljala višja prispevna stopnja prispevkov za zdravstveno zavarovanje, ali se to nanašs tudi na decembske plače, ki se (seveda)izplačujejo januarja.
Obračun plač je za december, stroški so decembrski, sprememba prispevkov bo veljala od 1.1. 2002 (najverjetneje), v nekem zakonu pa sem zasledil, da se morajo prispevki obračunati po višini na dan izplačila (s tem je uvedena retroaktivnost pred 1.1.2002).
Komentarji?
Obračun plač je za december, stroški so decembrski, sprememba prispevkov bo veljala od 1.1. 2002 (najverjetneje), v nekem zakonu pa sem zasledil, da se morajo prispevki obračunati po višini na dan izplačila (s tem je uvedena retroaktivnost pred 1.1.2002).
Komentarji?
Vesna - 05.12.2001 - 06:49
Višjo prispevno stopnjo je potrebno obračunati od dneva, ki je naveden,da velja in ni važno za kateri mesec obračunavamo plačo.
lau - 05.12.2001 - 07:24
Razen če naredite obračun z novimi stopnjami, pa razliko knjižite na AČR. Tako vam ob izplačilu ne bo treba popravljat obračuna, pa tudi poslovnega rezultata ne boste bremenili na ta račun, ampak bo šla razlika v prispevkih v odhodke naslednjega leta. Mater sem pameten, da se kar sam sei čudim.
Matjaž K - 05.12.2001 - 08:14
Da, to je rešitev.
Sam sem se prikopal do te rešitve, da bom naredil obračun po starih stopnjah, v januarju pa doknjižil povečanje stroškov zaradi povečanja prispevka delodajalca (povečanje delojemalca vpliva samo na strukturo bruto plače).
LP
Matjaž K - 05.12.2001 - 08:17
Si prepričana?
Poglej v Zakon o davčnem postopku pod Davek po odbitku in poveži s poglavjem Prispevki za socialno varnost.
Poglavje davek po odbitku izrecno določa, da se davki po odbitku (s tem so mišljene vse obvezne dajatve - davki in prispevki pa tudi poglavje o prispevkih določa uporabo poglavja davka o odbitku) obračunajo po veljavnih stopnjah na dan IZPLAČILA.
LP
Tanja - 05.12.2001 - 09:05
Zanima me, kako se v praksi izvaja sprememba zakona , če npr. začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu, uporabljati pa se začne npr. s 1.1.2002?
DIREKTOR - 05.12.2001 - 10:40
Glede na to, da je sprememba že objavlejna, se bi plače izplačane do 31.12. obračunale po starih, od 1.1. pa po novih stopnjah (neglede na mesec zakaterega se plačuje) in neglede na to, kdaj se prispevek dejansko plača.
mkm - 05.12.2001 - 11:08
Vedno je veljalo, da se gleda dan IZPLAČILA, zato lahko npr. za december izplačate plačo kar 31.12., kakor menda delajo nekatere državne inštitucije, če pa boste od 1.1.02 izplačevali plačo za katerikoli mesec bo veljala nova stopnja.
primer:
če bo kateri izplačeval npr. plačo za dec.01 šele npr. v aprilu 02, kar se tudi dogaja, pa bi se v tem času npr. še enkrat spremenila stopnja, bi razliko moral knjižiti kot izredne odhodke - preteklo leto - in bi bili zaradi tega davčno nepriznani odhodki, vsaj po teh SRS, po novih ne vem še.
A preden to upoštevamo še: NUJNA POMOČ: kje je bilo objavljena nova stopnja, jaz je namreč v ur.l. še nisem zasledila ?
LEP dan še naprej.
kike - 05.12.2001 - 11:30
Tudi jaz še nisem zasledila nove stopnje.
Imam pa še eno vprašanje:
Ali se ne bo povečal samo prisp. za zdravstvo? Ali bi šlo, če ta prispevek plačaš do 31.12. po stari stopnji, ostale pa odložiš za 6 dni?
LP
kike
DIREKTOR - 05.12.2001 - 14:08
UR.L. 97 4.12.
Matjaž K - 06.12.2001 - 20:41
Ja, če izplačam decembsko plačo decembra, potem bo delavec imel v letu 2001 13 plač (januarja 2001 za december 2000, februarja 2001 za januar 2001 .. decembra za november IN december 2001), kar ga lahko postavi v višji dohodninski razred - razmislite!
LP
optimistka - 08.12.2001 - 08:40
U.L. št.97 z dne 04.12.2001
LP:))