Naslov teme: NPK-računovodja
6982 26.09.2008 - 08:53h / Ostalo / Avtor: Gaja / 269 / 22
Te dni sem zasledila objavo na CPU za pripravo na izpit za pridobitev NPK-racunovodja. Sprašujem vas ali vam je zadeva poznana in če je kdor koli izmed vas že opravil takšne priprave. Če sem prav seznanjena se po letu 2009 z V. in VI. stopnjo takšnega izpita ne bo smelo več opravljati. Sama sem v dvomih, ker ne vem kaj naj storim. Sem mnenja, da ti nobena izobrazba ne da toliko znanja kot dolgoletne izkušnje. Sama sem v računovodstvu že dvajset let in sedaj pri pedesetih, pa bom morala svoje znanje potrjevati in za to še fejst drago plačati. Kaj vi menite?
Gaja.






- 26.09.2008 - 09:20
To sicer ni prav, je pa enako z drugimi.
Znanec je moral po tridesetih letih inšpektorstva tri leta pred penzijo delati državni izpit za inšpektorja - ali pa bi bil ob službo po lastni krivdi.
bacil - 26.09.2008 - 09:43
halo, kaj pa je z ustavno določbo, da zakoni za nazaj ne morejo veljati.
veljajo lahko samo na zatečeno stanje, kar bi pomenilo: od sedaj naprej tisti, ki odpirajo računovodski servis bi morali dokazovati 7.stopnjo.
taka zahteva bi pomenila: država ti je dala dovoljenje, da opravljaš neko dejavnost, zdaj pa si bo premislila - ups, ne, ne, vi pa ne morete več delati, saj čeprav znate dobro delati, tega ne smete delati, saj nimate spričevala, ki bi to dokazovalo. pa, saj smo na tržnem prepihu - naj stranka odloči, ali te to najela ali ne, ne pa v okviru državne uprave, kjer je pomembno spričevalo, ne pa dejansko znanje.
Gaja - 26.09.2008 - 10:39
Bacil popolnoma se strinjam z vami.
Rozika - 26.09.2008 - 10:51
Jaz pa mislim, da vsem tistim ki že imajo nekaj časa dovoljenje za vodenje servisa ne bo potrebno
opravljati izpita. Nobena juha se ne poje tako vroča kot se skuha.Tu gre samo za denar in nič drugega. Ne morejo nam kar na lepem reči: ker nimaš izpita za računovodjo, moraš zapreti servis ali pa ....
lep pozdrav
Jožek - 26.09.2008 - 10:59
Se strinjam z zgornjim.
Moja kolegica, gospa,ki "obvlada" je šla delat
tak izpit, a glejga zlomka, izobraževanje in priprave so
potekale že po tedaj ne več neveljavnih predpisih..... takih zapetljajev,
ki jih včasih tu obravnamo sploh niso reševali....
ma, kaj čem rečt
- 26.09.2008 - 11:04
Vse je stvar ponudbe in povpraševanja.
Sester na urgenci z zahtevanimi pogoji je premalo, pa so lahko tudi druge (manj plačane).
Saj bi moralo biti pri nas tudi tako, ne? Ali nas je že zdaj preveč, glede na to, da smo vsi manj plačani?
Rozika - 26.09.2008 - 11:07
Ja pa še res je. Na raznih izobraževanjih predavajo in učijo največkrat takšne primere s katerim se v praksi nikoli ne srečaš. Neka znanka hodi v šolo te stroke in na pripravah za izpit je imela čisto drugačne naloge, kot pa so se učili, oziroma so snov le bežno preleteli.
- 26.09.2008 - 12:15
brez komentarja, rabiš 100 ur in že si pravljično računovodja........to je samo pobiranje denarja.......1.100,00€, pa tudi visoka šola ne zagotavlja,da si že kar računovodja.......PRAKSA je največ!
VSEBINA PRIPRAV IN IZVAJALCI:
- Pravni vidik gospodarskega in finančnega poslovanja – 20 ur
Miha Šercer, univ. dipl. pravnik, praktik, pisec in predavatelj specialist s področja delovnega prava.
- Vodenje in organiziranje računovodskega servisa – 8 ur
Božena Macarol, davčna svetovalka in sodna izvedenka za računovodsko – davčno stroko, z bogatimi praktičnimi izkušnjami z vodenjem računovodskega servisa.
- Računovodstvo in računovodski predpisi – 28 ur
Božena Macarol, davčna svetovalka in sodna izvedenka za računovodsko – davčno stroko, z bogatimi praktičnimi izkušnjami z vodenjem računovodskega servisa.
- Davki in druge dajatve – 44 ur
Jana Galič, dipl. oec., davčna svetovalka z licenco Društva davčnih svetovalcev Slovenije in dolgoletnimi izkušnjami s področja vodenja finančno računovodske službe in
Marija Verbančič, dipl. oec., davčna svetovalka z licenco Društva davčnih svetovalcev Slovenije in dolgoletnimi praktičnimi izkušnjami na področju vodenja poslovnih knjig za podjetja.
mimica - 27.09.2008 - 11:07
Eno pa moram povedati:
Now comment,
prišel je moment
v šolo pohiteti,
čim višje zavihteti
tam pa učiteljica uči ,
kako zgaga jo muči
povrh pa še pove,
nekaj od že znane osnove.
In, tako odfrči tisočak,
ki špara ga siromak
(nič več ne izve, itak!)
že prej je bil strokovnjak
Izpit kot vsak izpit
nanj čimprej pozabit"
"čitabo" če kaj velja
v okvirček se ga da.
Obesiti na vidno mesto
kjer stranke prihajajo često
poln zadetek v končni fazi
če kdo nov certifikat opazi !
Lep dan pa razmišljajte o kakšni boljši temi!
mimica
Gaja - 26.09.2008 - 13:06
Hvala vam vsem za vaše komentarje. Z njimi potrjujete moje mišlenje. Za zdaj se še ne bom odločila, da bi šla opravljat ta izpit. Toda kaj bo pa po letu 2009? Ali bodo izvajali kontrole? Takih kot sem jaz je najbrž kar nekaj.
lp
J.G. - 26.09.2008 - 14:29
Vsako izobraževanje, ki te nauči česa novega, je koristno. In je nujno z razvoj računovodje IN za razvoj njegovega podjetja, nujno tudi za razvoj stroke.
Dejstvo je, da ta trenutek ni zahtevana nobena ustrezna izobrazba in zgolj iz tega naslova izobraževanje (in s tem povezanimi stroški) niso nujni. Tako bo do sprejema ustrezne zakonodaje, o kateri bo zagotovo tekla burna razprava in v primeru ne-izpolnjevanja določenih kriterijev bo tistim, ki tega ne izpolnjujejo, moralo biti omogočeno kakšno prehodno obdobje.
Sicer pa je moje, res moje, mnenje tako: zaradi formalne izobrazbe, "licence" za vodenje RS itd. jst nimam nobene stranke več. Oz. povedano obratno, tudi ob neizpolnjevanju bodočih kriterijev ne bi imela nobene stranke manj.
Da ne omenim, da trg tudi s ceno dela svoje - višje cene si lahko privoščijo le nekateri naročniki.
- 26.09.2008 - 14:32
Samo še to : kje je določeno, da bo leto 2009 prelomno ?
Gaja - 26.09.2008 - 15:11
J.G na spletni strani GZS piše naslednje:
Po 1.1.2009 mora kandidat za opravljanje izpita na GZS imeti najmanj višjo strokovno izobrazbo in pet let
delovnih izkušenj na področju računovodskih del oziroma visoko strokovno ali univerzitetno izobrazbo in najmanj tri leta delovnih izkušenj na področju računovodskih del.
- 26.09.2008 - 15:33
Pa je ta GZS izpit državno priznana licenca ali kaj?
Gaja - 26.09.2008 - 16:28
Seveda. Na 7.kongresu v Portorožu leta 2005 je bil predlagan zakon, da bi Ministrstvi za gospodarstvo in finance podelili javno pooblastilo le Gospodarski zbornici Slovenije, ki bi podeljevala licence za opravljanje računovodske dejavnosti, vodila register teh računovodskih družb, izvajala preizkuse usposobljenosti za strokovnega vodjo račune in vodila register teh oseb. Kdaj pa je bil zakon sprejet pa ne vem.
lp.
- 26.09.2008 - 16:36
pa je bil zakon sprejet ?
J.G. - 26.09.2008 - 17:00
Nobena licenca ni obligatorna, ker v zvezi s tem še ni bil sprejet noben zakon.
Gre le za "interne" pogoje GZS, ki edina izvaja izpite za vodenje računovodskih servisov, ki pa za nikogar niso nujni.
J.G. - 26.09.2008 - 17:05
Mimogrede: sama sem se lani želela pijaviti na izpit, pa sem jih preko maila poprosila, da mi posredujejo vprašanja izpitnih rokov zadnjega leta (zaradi aktualne zakonodaje, prejšnje zakonodaje pač ni modro preverjati, ali pač?)...
odgovorili so mi, da je odločitev taka, da so vprašanja tajna. Katastrofa...vsak ve, da so izpitna vprašanja na večini fakultet objavljena na internetu, saj si z njimi študentje lahko res pomagajo, saj preko tega dobijo smernice, kaj jih čaka.
Mislim, da bi ZRS potreboval prenovo tudi na tem ekskluzivnem področju. Tudi zato nisem več član ZRS - ker o pripombah članstva niti ne razmišljajo, kaj šele, da bi jih upoštevali ..
- 26.09.2008 - 20:11
na tej strani je bila anketa o izobrazbi računovodij in največ jih je s srednjo šolo, pa očitno hoče nekdo zaslužiti, znanje je dobrodošlo, samo ne na tak način, meni pomagajo seminarji "davkoplačevalcev", ker nekdo, ki dela že nekaj let v računovodstvu, oddaja davčne obračune, ne bo izvedel z NPK nekaj novega, bo pa nekdo lepo zaslužil...................pa kaj mislite, da potem bomo imeli cene po rač. tarifi, cene bodo ostale iste,boj za stranke pa tudi, trg je tisti, ki določi ceno, saj cene ne znižujejo samo tisti s srednjo šolo, ampak prav vseh izobrazb, edino, da se imajo visoko izobraženi za nekaj več....................koliko pa vejo pa je vprašanje, vsak ve toliko kot mu je interes,lp
minica - 29.09.2008 - 08:24
Priprava za izpit NPK računovodja je letos prvič. Je na državni ravni, medtem, ko vsi do sedaj niso bili. S tem sem se ubadala cel mesec, ker GZS sploh ni vedel za ta izpit. Na CPU-ju so mi vse razložili. Čez nekaj dni, pa so mi to potrdili na GZS.
iks - 29.09.2008 - 09:37
kar se tiče strank, vsaj v zadnjem času ugotavljamo, da ni pomembno kakovost, ampak cena; tudi za 20€ na mesec se bodo odločili za cenejšega
minica - 01.10.2008 - 08:33
Se popolnoma strinjam z iks-om. Najraje bi videli, da delamo zastonj.