Naslov teme: Plače-računovodkinja noče upoštevati splošne olajšave
3126 13.05.2014 - 10:39h / Dohodnina / Avtor: Zofija / 558 / 16
Na vaših spletnih straneh sem se malo poigrala z izračuni plače in hvala bogu v sinovih plačilnih listah našla napako.
Prispevki so pravilno obračunani osnova za dohodnino pa ne in zato sin med letom plačuje višjo dohodnino in jasno dobi posledično nižji neto.
Računovodkinja trdi, da je vse ok, jaz pa menim, da ker izplačujejo minimalne plače, da je dolžna obračunati med letom olajšave, ki delavcem pripadajo po zakonu.
Pravi, da jim dela uslugo in da bodo ta denar itak dobil nazaj pri letni dohodnini...., ooooo?! A res, a uslugo jim dela, torej jih na nek način sili k mesečnem varčevanju ali kaj, razlika nanese kar 86 eur mesečno, to pa ni tako malo ali ne? In na to vračilo bodo čakali kar eno leto...
Prosim, kakšen je postopek, da bi lahko sin ZAHTEVAL, da mu med letom obračuna splošno olajšavo? Je dovolj pisna izjava in priporočena pošta, mogoče še sklic na kakšen člen in če-kateri prosim?
Najlepša hvala za vaše spletne strani in zelo uporabne vsebine:-))
Hvala lepa za vsak odgovor ali nasvet.
Lp
Zofija - 13.05.2014 - 10:49
Izračun na sinovi plačilni listi:
789,15 bruto
osnova za dohodnino 614,75
dohodnina 98,36
neto 516,39
2. Izračun Davkoplačevalci:
789,15 bruto
osnova za dohodnino (splošna in dodatna) je 71,43
dohodnina 11,43
neto 603,32
Hvala lepa za komentarje in lp vsem
saop - 13.05.2014 - 10:50
draga mamica
praviloma se upošteva povečana olajšava, nastane pa problem, ker je dohodnina letni davek. Hitro se zgodi, da na letnem nivoju nekdo preseže meje dohodka in potem doplača. Taki primeri so zelo pogosti. Če ste 100 % prepričani, da boste celo leto zaslužili vsak mesec minimalno plačo in minimalni regres, ste na letnem nivoju že tik po mejo. Če pa potem zaslužite še kaga jurja več ste pa že čez in je potem treba dohodnino doplačevati.
Najbolj varno je olajšave ne upoštevati ( po predpisu mora pa sinek dati pisno izjavo, da s s tem strinja, drugače mu jo morajo ušoštevati), ker je vsekakor boljše nekaj dobiti nazaj, kot pa doplačevati.
Zofija - 13.05.2014 - 11:00
Hvala lepa za pojasnilo, se v enem delu strinjam, v drugem pa ne...
Gledam izračun na Davkoplačevalcih in vidim, da pri sinovi plačilni listi ni upošetvana niti:
a) splošna olajšava (mislim, da so to dolžni obračunati?)
b) niti dodatna splošna olajšava (tukaj pa se mogoče strinjam z vami...)
Sabina V - 13.05.2014 - 11:42
Kot rečeno splošno olajšavo bi morala upoštevati in pač naj sin napiše dopis da pač naj obdačunava plačo v skladu z zakonom o dohodnini.
ne vem kako misli da jim dela uslugo zakaj ker bodo dobili priznanje države ker jo eno leto brezplačno kreditirajo?
pri nas - 13.05.2014 - 13:14
Veseli bodite, da ne upoštevajo dodatne olajšave. Pri nas imajo tisti delavci, ki imajo upoštevano dodatno olajšavo ob skoraj minimalni plači in nekoliko večjem regresu od minimalnega doplačilo dohodnine na letnem nivoju cca 310€. Pri nas so taki podpisali izjavo, da jim ne upoštevajo dodatne olajšave. Veliko lažje jim je vsak mesec dobiti nižjo plačo cca 25€ kot pa plačati ob obračunu dohodnine 300€.
Pa še dobro nameren nasvet. Sin je dovolj star, da lahko sam ureja svoje zadeve.
julka - 13.05.2014 - 13:28
Splošno olajšavo mora upoštevati (127 člen Zdoh-2 (Zakon o dohodnini)).
Za dodatno pa se ima pravico vsak sam odločiti.
00 - 13.05.2014 - 20:23
dobronamerno za "pri nas" :
za sam urejati svoje zadeve včasih ni dovolj samo 18 let, ampak se moraš tudi znajti s papirji - in vsi se ne.
Mati Zofka se in ima tudi prav , kot seveda tudi Sabina in Julka.
PS Le zakaj bi bilo vsekakor boljše nekaj dobiti nazaj, kot pa doplačevati.?
Če si v bloku, ali tudi sam od sebe čez zimo plačuješ več kot ostali, pa si po končnem obračunu vesel, da dobiš nazaj? (Svoj denar!)
pri nas - 14.05.2014 - 07:15
OO, se strinjam. A delam v podjetju, kjer je bilo kar veliko slabe volje, ko je nekaj sodelavcev s skoraj minimalnimi plačami dobilo za doplačat dohodnino (zaradi upoštevanja dodatne olajšave, ki so jo z regresom presegli) v vrednosti od 280-310€. Ta znesek je ob mesečni neto plači cca 600€ kar velik. Sama tudi kreditiram državo eno leto, ker nimam med letom prijavljenih otrok. Res, da državo kreditiram a julija dobim v enem kosu vrnjenih cca 1550€, ki jih porabimo za dopust. Če bi med letom uveljavljala olajšavo in s tem dobivala višjo neto plačo, tega denarja ne bi dajala na stran.
Opa Zovalec - 14.05.2014 - 08:05
To je še en dokaz o funkcionalni nepismenosti slovenceljnov. Vsak, ki se malo spoštuje in spoštuje svojo denarnico, bo raje videl, da je on dolžan državi, ne država njemu. Z malo discipline imaš lahko isto višino sredstev, dobiš pa lahko še obresti, vsaj za en družinski sladoled. Ki običajno ne pade z neba... Da pa bi država "varčevala" za moj dopust - raje se mu odpovem!
rozca - 14.05.2014 - 08:12
Se dogajajo čudne stvari in to je ena.
Da pri plači ne bi upoštevala niti splošne olajšave se mi zdi tako malo vrjetno. Jee pa druga možnost kaj pa če je to delo pri drugem izplačevalcu - takrat pa po zakonu ne sme upoštevat niti splošne olajšave. Mamica je sinu to edina zaposlitev? ....
cah - 14.05.2014 - 08:28
Mamica je posredovala podatke o plači in iz njih je razvidno, da je glavni delodajalec (sicer bi bila tudi dohodnina napačno obračunana!!). Matematika namreč (614,75 x 16% = 98,36)
zvezdica - 14.05.2014 - 10:53
Ali je delavec rezident RS? Ker sicer mu olajšaven ne pripadajo
00 - 14.05.2014 - 11:54
Še en predlog za tiste dušebrižnike, ki preveč skrbite za svoje ovčke :
Predlagajte jim, da uveljavljajo tudi povečano olajšavo, a ta znesek povečane neto plače namesto da jim ga izplačate, daste v poseben sklad in ga vežete. Ko bo doplačilo dohodnine, jim boste nakazali prihranek in potem boste vi (ve) izpadli(e) kot lokalni Dedek Mraz.
pic - 14.05.2014 - 12:01
Opažam, da tudi tu kar prevladuje mnenje, da je bolje plačevati več med letom državi in potem dobiti denar vrnjen - imam nekaj znank, ki tudi tako razmišljajo, ker enostavno ne znajo ali nočejo namensko varčevati za npr. dopust, tehnični za avto ipd. in raje vzamejo kredit, da si to lahko privoščijo.
Zato se tudi oglašam in skrbni mami čestitam, da drugače razmišlja. Sploh pa ima prav, ko pravi, da splošno olajšavo morajo upoštevati pri izplačilu akontacije dohodnine - po Zakono o dohodnini! Lahko pa sin podpiše izjavo, da mu upoštevajo še drugo olajšavo v višini 93,00€ mesečno in ne bo imel nič akontacije dohodnine. Torej 86,93 € oziroma 98,36 € pa bo lahko vsak mesec sam odločal za kaj jih bo namenil.
In se popolnoma strinjam z "Opa Zovalcem" in "00" in seveda "Sabino" in "Julko".
Lep dan!
Zofija - 14.05.2014 - 15:14
Najlepša hvala vsem za vaše odgovore in hvala za navajanje člena o Dohodnini, zelo ste mi pomagali s svojimi vprašanji in tudi različnimi mnenji.
DA, sin je rezident SLO, sej smo z Dolenjske doma..:-))
DA, edini delodajalec
DA, je polnoleten, na tole se pa poba ne spozna, se pa na marsikaj drugega, na kar se pa jaz ne....
Hvala lepa za potrditev, da so dolžni obračunati vsaj splošno olajšavo, glede dodatne se strinjam-jo med letom ne bomo uveljavljali.
DA, zagotovo NI obračunana niti splošna olajšava, kar je iz njegove plačilne lepo razvidno.
Lp
Zofija (baje imam jutri praznik, ali ne? So nas kar določili..., mogoče vas pa le ne bomo izneverile, vsaj kar se pregovora tiče:-))
Neli - 19.05.2014 - 07:26
Ne pozabit, da obstajajo tudi delodajalci, pri katerih se zmeniš za znesek izplačila (neto korigiran z dodatki)...