krpan in druščina postani član

Naslov teme: Krizni dodatek - praznik - april

2434  04.05.2020 - 12:08h / Ostalo / Avtor: dado / 301 / 33

Glede na novo zakonodajo razumem, da se delvacu, ki ne dela na paraznični dan, za ta dan ne izplača krizni dodatek.
Torej v aprilu 2 dni praznik (delavec ni delal) in 20 delavnih dni ( delavec delal), sorazmeren del kriznega dodatka za izplačilo je : 181,82 EUR.
Razmišljam pravilno?

LidijaF - 04.05.2020 - 12:30

jaz ne razumem tako. Delavec je oddelal vse delovne dneve - to je 20 dni in mu pripada 200 eur KD.
če bi delal pa 15 dni, bi se izračunal sorazmerni del
 

dado - 04.05.2020 - 12:45

Lidija. Kaj pa če je delavec delal tudi na praznik, kaj mu pa pripada za praznične dneve? Več kot 200 EUR pa izplačilo ne sme biti.

 

jaan - 04.05.2020 - 17:53

Če je delal na praznik ima (v večini primerov) en drug delovni dan prost?

Pika - 04.05.2020 - 12:51

Ali je delodajalec oprpščen PIZa tudi na dan praznika?

jst99 - 04.05.2020 - 12:57

Ja.

dado - 04.05.2020 - 12:57

Delodajalec je oproščen PIZ tudi na dan praznika, dopusta...za vse kar se bremeni delodajalca.

Ana - 04.05.2020 - 12:58

Oproščen je piza tudi na dan praznika. Jaz mislim da je 200/22x20 dni. Če je delal samo 20 dni na praznik pa bil doma. 200 eur dobi če bi delal tudi na praznik. Se kakšno drugo mnenje? 

Brigitte - 04.05.2020 - 13:14

Jaz pa razumem tako, če je delavec, ki ima petdnevni delavnik delal 20 dni v mesecu aprilu, da dobi 200€ dodatka. 
7. člen ZIUZEOP-A pravi tako:
Če delavec ne dela cel mesec ali ukrepi ne trajajo cel mesec, je upravičen do sorazmernega dela dodatka iz prejšnjega odstavka. Delavcu pripada dodatek za prazničen in drug dela prost dan, določen z zakonom, če bi na ta dan dejansko delal, dodatek pa mu ne pripada za druge oblike odsotnosti z dela.

Zadnji stavek druge povedi: 'dodatek pa mu ne pripada za druge oblike odsotnosti z dela'. Torej za praznik pripada, za druge oblike odsotnosti, kot so bolniška, dopust pa ne pripada. 

LidijaF - 04.05.2020 - 13:16

delo na praznik že ima dodatek v skladu s kolektivno pogodbo.
Prav tako ima dodatek delo na dela prost dan.
27.4. je praznik,  velikonočni ponedeljek je dela prost dan.
 

X - 05.05.2020 - 00:04

Se strinjam z vami.

Nevem kaj je drzava tako zakomplicirala. En stavek bi dopisali in to je to. Npr. da se krizni dodatek obracuna glede na opravljeno st.ur dela. Npr. ena ura 1.5 eur kriznega dodatka. In problem resen. Ne pa zdej toplo vodo odkrivamo za teh nekaj evrov na mesec. Vec casa zapravimo za branje in branje in ponovno branje, in denar za spletna izobrazevanja in potem spremebe zakona...adijo pamet. Predvsem me boli to, da zapravljamo toliko casa zato ker je pac to tako, namesto da bi se posvetili druzini, ali pa cas porabili za kaj drugega. 

Mojca - 05.05.2020 - 08:30

X in koliko naj sedaj izplačamo kriznega dodatka za mesec april nekomu, ki je delal od ponedeljka do petka (5 dni na teden), ni pa delal 27.4. in na velikonočni ponedeljek?

nina - 04.05.2020 - 14:04

Spodaj je vprašanje Fursu in odgovor:

Ali je višina kriznega dodatka vezana na prisotnost zaposlenega na delovnem mestu ali se upoštevajo odsotnosti kot so dopust, varstvo otrok, prazniki,…?
Delavcu pripada celotni krizni dodatek za posamezni mesec, če opravlja delo vse dni v mesecu po razporejenem delovnem koledarju. Če je delavec določeno število dni odsoten z dela (čakanje, dopust, druge odsotnosti), mu pripada ustrezen sorazmerni del kriznega dodatka.

Brigitte B. - 04.05.2020 - 17:37

Meni je ta odgovor Fursa jasen tako: Torej, ce dela vse dni po razporejenem delovnem koledarju, mu pripada 200€. Praznik ni odsotnost z dela, ce pa je dela prost dan. Ali? 

cecika - 04.05.2020 - 14:35

ga. Brigitte,
"Delavcu pripada dodatek za prazničen in drug dela prost dan, določen z zakonom, če bi na ta dan dejansko delal, dodatek pa mu ne pripada za druge oblike odsotnosti z dela."
Meni se zdi tole tako dvoumno - če bi na praznik dejansko delal mu pripada, sicer ne, vsaj tako piše.
Znesek 200  eur delimo z 22 dni ali 20 dni ???

Beti - 04.05.2020 - 14:45

jaz bi rekla ,da se deli na 22 dni = v ponedeljek bi dejansko delal, ker pa je bil ponedeljek 27.4. praznik, pač ni delal , ampak dodatek mu pa pripada ... tako sedaj razumem, ko xxxtič isto stvar berem 

g. - 04.05.2020 - 17:37

"če bi na ta dan dejansko delal" ni dvoumno. 

Je maloumno.

Ta dodatek namreč pripada tistemu, ki je DEJANSKO delal. Kaj zaboga tu počne "če bi delal"?! 

Tu se jim je že bledlo od tega, ko so se nesposobneži poskušali odvozlati iz tega, v kar so nas vse zapletli. Je pa še kaka cvetka.
 

g. - 04.05.2020 - 17:40

Razen, če je to razumeti, da ker je bil praznik na ponedeljek in petek in ker bi na tan sicer večina delala, dobimo skoraj vsi dodatek. Ok potem.

 

Extra - 04.05.2020 - 16:20

Tema 2415

LidijaF - 04.05.2020 - 18:44

za mene je v aprilu 20 delovnih dni (pa še dva praznika) Delavec je oddelal vseh 20 dni - ni bil na bolniški, na dopustu,.... Pripada mu 200,00 eur kriznega dodatka
Praznik je praznik in dela prost dan je dela prost dan.

DADO - 04.05.2020 - 20:21

Da pravilno bo tako kot je zapisala Beti:

Beti - 04.05.2020 - 11:05
Komentiraj odgovor0
berem komentar v reviji IKS glede izplačila kriznega dodatka:

## Kolikšen je krizni dodatek za zaposlene?

Krizni dodatek je 200 EUR, saj so zaposleni vse dni v aprilu delali, obenem pa bi delali tudi v ponedeljek 13. aprila 2020 (velikonočni ponedeljek) in v ponedeljek 27. aprila 2020, če ta dva dneva ne bi bila praznika. Ker delavcem po 33/3 ZIUZEOP pripada dodatek za praznik in drug dela prost dan, če bi na ta dan dejansko delali, delavcem v tem primeru pripada krizni dodatek tudi za ta dva dneva. Ti bi namreč glede na razporeditev njihovega dela oba dneva##

Beti hvala. Sem očitno "prešprical" v IKS-ih.


 

Maja - 04.05.2020 - 21:41

Menda pa je pravilno tolmačenje, da se krizni  dodatek  izplača za dneve praznika le v primeru, če je delavec delal na te praznične dneve .... 

vsak stavek in besedo lahko tako ali drugače razumeš = logično je, da dobiš krizni dodatek za tisti dan, ko dejansko fizično res delaš, ampak ??? kdo sedaj pravilno razume ta dopolnjeni zakonodajni člen???
 

Brigitte - 05.05.2020 - 08:52

Ne razumem zakaj vas ta krizni dodatek tako mede. Iskreno meni je ze, ko sem clen zakona precitala, bilo jasno, da delavcu pripada krizni dodatek tudi za praznik. Ko sem potem brala vase dvome, sem se sama zacela dvomiti. Ampak sedaj mi je spet razumljivo, da dodatek pripada delavcu za praznik. Ce ima delavec 5dnevni delovnik, in je v aprilu delal 20 dni, mu pripada 200€. Delavec bi dejansko delal na ta dan, ce ne bi bil praznik. Praznik je dela prost dan in ne odsotnost z dela, kot recimo dopust ali bolniska. Mi smo ze vceraj obracunavali prve place za april, in delavecm, ki niso imeli bolniske ali dopusta, smo obracunali dodatek v polni visini. 

g. - 05.05.2020 - 12:01

"Delavec bi dejansko delal na ta dan, ce ne bi bil praznik."

Ta drugi del ste si izmislili, to ne piše v zakonu.

V zakonu piše le, "če bi na tan dejansko delal", potem naprej pa manjka. Zakonodajo nam pišejo jezikovni invalidi.

Enako pravilno je:
"Delavec bi dejansko delal na ta dan, če bi sijalo sonce."

Brigitte - 05.05.2020 - 13:16

Nekateri res iščete dlako v jajcu :)
''Delavcu pripada dodatek za prazničen in drug dela prost dan, določen z zakonom, če bi na ta dan dejansko delal, dodatek pa mu ne pripada za druge oblike odsotnosti z dela.''

Delavec bi na ta dan delal, če ne bi bil praznik. Če pa je delavec recimo od 10.4. do 13.4. na bolniški, pa mu za ta dan 13.4., ko je bil praznik, ne pripada dodatek, ko je praznik, ker je na bolniški. 

Sicer pa poglejte odgovor FURSa in Zveze. Pa naj vam sije sonce :P

g. - 05.05.2020 - 16:01

Zakon napisan tako nerazumljivo, da nihče ne ve, kaj je pesnik hotel povedati in je potrebno počakati, katera razlaga bi najbolj ustrezala tam nekemu dobro plačanemu svetovalcu FURSa - oprostite, to zame ni iskanje dlake v jajcu. Če država od mene zahteva spoštovanje pravil, naj bodo ta pravila jasna.

Liza - 05.05.2020 - 16:48

Se strinjam. Ne vem, koliko kriznega dodatka naj izplačam delavcu, ki je delal od 1. do 24.4., od 28. do 30. pa je bil na dopustu.
200/22*19, 200/22*18, 200/20*19, 200/20*17 ...? Koliko dni naj vzamem za osnovo - 20 ali 22?

Extra - 05.05.2020 - 09:05

Samo, da nekaj vprašam - če delavec dela v aprilu vse DELOVNE dneve (20 dni= 160 ur) + 2 dni PRAZNIKA (16 ur) prejme krizni dodatek:
200 € + 20 € = 220 € ?

Brigitte - 05.05.2020 - 09:45

Ne. Pripada mu 200€. 

jst99 - 05.05.2020 - 09:40

Mislim, da čez 200 EUR se ne sme izplačati.

Sova - 05.05.2020 - 10:06

To ne more biti res. Kaj pa tisti delavci, ki dejansko so delali oba praznika in so bili prosti samo sobote in nedelje. Koliko se pa njim izplača kriznega dodatka.Moje mnenje je, če na praznik ne dela to pomeni april 181,81 kriznega dodatka.

jst99 - 05.05.2020 - 10:18

Jaz se tudi bolj nagibam k temu.

Extra - 05.05.2020 - 10:24

Glede na moje predhodno vprašanje, bi bilo potem res tako fer. Ali pa 200 € + dodatno izplačilo kriznega dodatka za delo na praznik. 

PB - 06.05.2020 - 15:44

takšen odgovor sem dobila od FURS-a in sicer katero število dni uporabimo za izračun sorazmernega dela: 22 ali 20 ?

"Delavcu pripada celotni znesek kriznega dodatka za posamezni mesec, če opravlja delo vse dni v mesecu po razporejenem delovnem koledarju. Delavcu pripada dodatek za prazničen in drug dela prost dan, določen z zakonom, če bi na ta dan dejansko delal, dodatek pa mu ne pripada za druge oblike odsotnosti z dela. V kolikor je delavec določeno število dni v mesecu odsoten z dela zaradi začasnega čakanja na delo, izrabe letnega dopusta ali zaradi drugih upravičenih odsotnosti, mu pripada ustrezen sorazmerni del dodatka.
 
Krizni dodatek delavcu pripada za praznik, če delavec na praznik dela, če je za praznik prost dela, pa ne. Krizni dodatek delavcem pripada le za dni, ko dejansko delajo (na sedežu delodajalca ali doma).
Pri računanju števila dni je treba upoštevati delovni koledar posameznega delavca oz. njegovo mesečno delovno obveznost. 200 EUR je skrajni limit, do katerega se krizni dodatek lahko izplača neobdavčeno."