krpan in druščina postani član

Naslov teme: ukrenimo kaj glede izračuna nadomestila plače za letni dopust, praznik

2853  07.09.2023 - 10:58h / Ostalo / Avtor: koli / 1207 / 8

Ali se vam ta izračun nadomestila plače za letni dopust, praznik po 137/7 ZDR-1 zdi človeški? Od nas zahtevajo nemogoče. Nekaj je tle treba ukrenit!
Ga ni programa, da bo to "popolnoma pravilno" avtomatsko računal, ma grem stavit, pri vseh tem možnih dodatkih vezanih na vse mogoče, pri razlikah, če gre za medmesečno odsotnost. Na roke naj bi računal za nekaj centov razlike na urno postavko, a je to možno, da kdo zahteva od nas? Pa vse samo zato, ker je tako nečloveško en stavek napisan v ZDR, mi smo pa kar tiho.

Če pravilno razumem str. 72,73 revije X 8/9 2023 je nadomestilo plače po 137/7 ZDR-1 sicer omejeno s pravilom, da ne sme biti večje kot plača, ki bi jo delavec dobil, če bi delal. A predlagajo kot rešitev, da delodajalec v zasebnem sektorju, da več pravic, kot jih določa ZDR, da mu ne bo treba paziti še na to ali je izračun nadomestila iz urne postavke tekočega meseca dovolj velik, ker je ta izračun očitno prezahteven.
To po domače povedano pomeni da, zato ker je izračun tako kompleksen predlagajo rešitev, da raje zaposlenim izplačujemo višjo plačo, ko je na dopustu, prazniku, kot pa za dni, ko dejansko dela. To je katastrofa in nesprejemljivo.

Ker kot piše v članku in tudi v praksi drži, je izračun plače, kot če bi delal: "hipotetični izračun, ki ga programi za obračun plač največkrat ne omogočajo. Zato ga delodajalci opravijo ročno."

Da je stvar še bolj čudna se tale izračun zneska " kot če bi delal" uporabi tudi v osnovi povprečja zadnjih 3 mesecev, če so v teh mesecih bile razne odsotnosti... Tle pa nič ne omenjajo kakšne rešitve, očitno računanje na roke tu pa NI prezahtevno.

Tale zapis/izračun je neprimeren za 21. stoletje.
 

Barca - 07.09.2023 - 18:38

Moj program za plače izračuna urno postavko za nadomestilo točno tako, kot je urna postavka, če seštejem osnovno plačo in vse dodatke.
Naša KPK za nadomestila namreč predpisuje, da je višina nadomestila vezana na tekočo plačo.
 

Milena - 08.09.2023 - 06:49

Res je !!!!!

koli - 08.09.2023 - 08:32

Komentar k Barca.
Verjetno ste mislili zapisati, da vaša kolektivna pogodba predpisuje, da je osnova za nadomestilo:¨plača delavca, kakršno bi prejel za redni delovni čas v tekočem mesecu, če bi delal.¨
Omenjen članek (str. 73) razlaga, da se ¨plača delavca, kakršno bi prejel za redni delovni čas v tekočem mesecu, če bi delal¨ izračuna tako, da vzameš urno postavko tekočega meseca in prišteješ dodatek za minulo delo + dodatke, ki bi mu pripadali na ta dan odsotnosti, če bi delal glede na mesečni plan ta dan v teh razmerah (npr. če bi delal ponoči, bi mu pripadal dodatek za nočno delo, če bi delal popoldne..., če bi bil dežuren...) + del plače za delovno uspešnost (ker, če jo je prejšnje mesece kdaj dobil, bi jo tudi za tekoči mesec in moraš to nekak vključit) + morebitno plačilo za poslovno uspešnost (če je določeno s pogodbo o zaposlitvi ali kolektivno pogodbo (1/12) sicer ne).
Ali vam vaš računovodski program zgornje omogoča? Mojega ne morem/znam nikakor nahecat.
 

Barca - 11.09.2023 - 09:18

Pri nas imamo delovnik samo od ponedeljka do petka prek dneva, ni dodatkov za popoldansko, nočno ali vikend delo. Je dodatek za delovno dobi in dodatek za delovno uspešnost, ki se obračunava mesečno.
In ta dva dodatka sta všteta v nadomestilo za dan odsotnosti.

B - 08.09.2023 - 11:56

Mislim, da ni preveč narobe, če vzamete v osnovo  tekočo osnovno bruto  plačo delavca in ji dodate dodatek za delovno dobo. Ostali dodatki  za delovno uspešnost ali pogoje dela mu seveda ne gredo v osnovo.

dan - 06.06.2024 - 13:37

Seveda gre po zakonu v osnovo, vsi dodatki gredo v osnovo: 
https://www.sercer-sisernik.si/publikacije-in-clanki/94-novicnik-april-2020/143-izracun-nadomestila-place-kaj-se-vsteva-v-osnovo-za-izracun-nadomestila-place

Tatyca - 10.09.2023 - 21:55

Se strinjam! Imamo program za obracun plac, letos so 'popravili' formulo za izracun tega nadomestila. Kdaj pa kdaj izracunamo urno postavko pes, da preverimo, kdaj pride enaka, kdaj pa fali za cent-tudi vec deset centov, enkrat celo cel euro. Po resnici se mi ne da niti ubadat vec s tem...

TATJANA - 11.09.2023 - 08:29

Meni se pa zdi najbolj nelogično to, da delavec, ki je bil 14.8.23 doma, dobi nadomestilo za praznik, tisti ki so pa ta dan delali pa samo še 50% za ta dan več. S tem da zato nimajo pls ur, pa tudi sicer mislim, da bi morali dobiti 150% . 
V konkretnem primeru se je delodajalec odločil, da delavci nimajo kaj biti doma in da morajo priti na delo, čeprav so sicer razporejeni na delo od ponedeljak do petka 40 ur. Solidarni pa naj bodo popoldne oz v svojem prostem času :(, pravi delodajalec.