krpan in druščina postani član

Naslov teme: Dokapitalizacija iz dobička

3332  15.05.2003 - 13:13h / Ostalo / Avtor: ANA / 84 / 14

Zadeve z dokapitalizacijo mi niso čisto jasne, zato prosim za nasvet.
Kako je če se družba, ki je last zasebnika dokapitalizira iz nerazporejenega dobička iz preteklih let? Ali je zasebnik dolžan plačati tudi dohodnino, kot bi si izplačal dobiček, ali v tem primeru ni dajatev ?
Verjetno neumno vprašanje vendar kot že rečeno sem na tem področju bolj šibka.
Hvala za odgovor in LP

manca - 15.05.2003 - 13:40

a si sprovedla dokapitalizacijo prek sodišča?

Johana - 15.05.2003 - 14:19

se gre za d.o.o. ali d.n.o.

ANA - 15.05.2003 - 14:32

Gre se za d.o.o., stvar je še v dogovorih o višini dokapitalizacije. Družabnik bi družbo rad dokapitaliziral iz dobička, ki si ga že nekaj let ni izplačal. Ne znam mu pa povedati, če to potegne za sabo dajatve in če jih kolikšne so.
LP

Johana - 15.05.2003 - 14:58

Ne, ni dajatev.
Samo notar in stroški vpisa v sodni register.
(Upam, da ste vedela, da mora to iti skozi sodišče!)

ANA - 15.05.2003 - 15:28

Seveda sem.
Vendar me ni skrbel postopek ampak tisto prej(beri sklep,ki ga mora sprejeti družabnik na osnovi katerega se bo dokapitalizacija izvedla). Podjetnikov pravnik pravi,da ni davčni svetovalec in da naj mu svetujem jaz(to naj bi bilo logično). Vendar kot že rečeno nisem ravno prepričana v svoje znanje na tem področju. Pa še pred kratkim sem brala članek v Davčnem biltenu 1-2, kjer govorijo o dajatvah pri takšni dokapitalizaciji.
Ne rečem, da se mi stvar ne zdi logična, a z leti sem se naučila v računovodstvu upoštevati pregovor "NEMA LOGIKE AKO IMA PROPIS".
Vsekakor se bom lotila ZGD in še katrega zakona, da pridem do prave.
LP

Johana - 15.05.2003 - 15:39

Ma ne, ANA, za tisto v davčnem biltenu so dacarje že (kuj v naslednji številki) napisali kao opravičilo, ker so dobili hude odzive na članek, češ da niso objavili še nekaterih okoliščin (ozadja) zaradi katerih so inšpektorji potem zadevo obdavčili. Če češ, ti pa faksiram.

ANA - 15.05.2003 - 15:46

Prosim na št 038388013.
Hvala Johana.

Johana - 15.05.2003 - 16:24

lej, zdele sem pa glih domov prišla,
bom ti jutri kuj zjutri poslala

Magda - 15.05.2003 - 17:07

Najbrž pa je treba vseeno paziti, kako se to zapiše - namreč, da se družba dokapitalizira iz dobička, ne pa da se dobiček deli lastnikom in potem dokapitalizira.

Johana - 15.05.2003 - 17:11

ja, saj je Ana napisala: iz nerazporejenega dobička

Suzi - 15.05.2003 - 17:41

Meni so letos marca po pozitivni bilanci zagotovili, da ne gre direktna dokapitalizacija, temveč mora lastnik sredstva dvigniti in jih nato položiti kot dokapitalizacijo. Sedaj pa vedi pri čem si.

Johana - 15.05.2003 - 18:02

KDO ti je to rekel,Suzi, kdo?

ANA - 16.05.2003 - 08:07

Resnično hvala za tolikšen odziv.
V tem času sem prebrala tudi ostale Davčne biltene in našla opravičilo DURSa. Prežvečila sem že nekaj členov ZGD zadeva se mi še vedno zdi nadvse komplicirana in čedalje bolj sem prepričana, da bi to stvar moral bolje obvladati pravnik. Jaz to nisem in res ne vem, zakaj bi moral biti knjigovodja prav vse.
LP

sela - 20.05.2003 - 19:19

Punce!

Dokapitalizacija se lahko naredi iz sredstev družbe (se pravi iz prenesenih dobičkov in tekočega dobička) tako za d.o.o. kot za d.d.. Pri dokapitalizaciji ni nobenih dohodninskih obveznosti, saj se vrednost podjetja za lastnika ne spremeni.

Kar pa se tiče davčnega biltena pa tole:
močno sumim, da so bile tiste okoliščine ki jih dacarji niso navajali, najprej dokapitalizacija, potem pa umik osnovnega kapitala in izplačilo lastniku, ki pa kot vemo po veljavnem zakonu ni predmet dohodnine, vendar so očitali namen, da je bila dokap. izvedena z namenom izogniti se dohodnini in so dacarji ob dokapitalizaciji (ne ob umiku) obračunali akontacijo dohodnine. Lahko je ta družba tudi izkazovala fiktivne dobičke, ki jih je potem dokapitalizirala in potem umaknila?!

komentarji dobrodošli