Naslov teme: Nor ali neumen
3685 28.05.2003 - 12:21h / DDV / Avtor: Ir1 / 89 / 8
Vprašanje : Mnenje davčnega svetovalca je bilo, da se ob prenehanju dejavnosti s.p., od OOS, ki so bila nabavljena še v sistemu PD, ne obračuna DDV, prav tako se po preračunani stopnji za ( 5 % )PD ne uveljavi
vstopni DDV, ker ne gre za klasično prodajo OOS. V tem primeru se ne uporabi 142. člen PZDDV in da ni zakonske podlage za obračun DDV.
Danes pa je referentka na Dursu skoraj dobila živčni zlom, ko ji je bilo predstavljeno takšno mišljenje, oz. ko smo jo povprašali, kako je z obračunom DDV, od neodpisane vrednosti OOS, nabavljenih še v sistemu PD.
Mnenje davčnega svetovalca je tudi, da se ob nabavi OOS v sistemu PD ni bil odbit DDV ne v celoti, ne v deležu, zato se tudi omenjena transakcija
ne more šteti za obdavčljivo.
Zahteva popolno dokumentacijo za vsa OOS, vpisana v register, obračun amortizacije, popisni list OOS na dan prenehanja dejavnosti itd.
Prihaja tudi gospod " brdavs " v kontrolo, da te kap.
Prosim za komentarje in kaj bi vi storili ?
Hvala za odgovore.
LP-IR1
vstopni DDV, ker ne gre za klasično prodajo OOS. V tem primeru se ne uporabi 142. člen PZDDV in da ni zakonske podlage za obračun DDV.
Danes pa je referentka na Dursu skoraj dobila živčni zlom, ko ji je bilo predstavljeno takšno mišljenje, oz. ko smo jo povprašali, kako je z obračunom DDV, od neodpisane vrednosti OOS, nabavljenih še v sistemu PD.
Mnenje davčnega svetovalca je tudi, da se ob nabavi OOS v sistemu PD ni bil odbit DDV ne v celoti, ne v deležu, zato se tudi omenjena transakcija
ne more šteti za obdavčljivo.
Zahteva popolno dokumentacijo za vsa OOS, vpisana v register, obračun amortizacije, popisni list OOS na dan prenehanja dejavnosti itd.
Prihaja tudi gospod " brdavs " v kontrolo, da te kap.
Prosim za komentarje in kaj bi vi storili ?
Hvala za odgovore.
LP-IR1






neko - 28.05.2003 - 12:47
Mi (v Novi Gorici) smo imeli isti problem.
Končalo se je slabo, obračunati in plačati smo morali DDV, in si odbiti vstopni DDV po preračunu.
Stranka je pred arogantnim vedenjem referentov DURS-a popustila, samo da se stvar zaključi, mislim pa da smo davek plačali po nepotrebnem - in sploh ni šlo za majhen denar.
Jožica - 28.05.2003 - 13:01
V vašem primeru res ne gre za prodajo kot tako, ampak tudi poraba za neposlovne namene je obdavčena, ne? Kaj pa je to drugega kot neposlovna raba, če OSR ne boste več uporabljali za poslovanje, ampak jih boste, recimo, razpostavili po vrtu za okras.
Po mojem vam ne preostane drugega kot obračunati DDV (20% izhodnega in preračunanih 5% (=4,7619%)vhodnega) in predožiti zahtevano dokumentacijo. Ne bi vedela za kako drugačno možnost.
Matjaž K - 28.05.2003 - 15:16
Ampak od tudi od porabe za neposlovne namene se DDV obračuna samo, če je bil odbit vstopni DDV!!!
Ir1 - 28.05.2003 - 19:06
Hvala za odgovore, kot vidim. smo si nekje enotnega mnenja, toda " ONI " imajo škarje in platno in krojijo po svoje, vsakršno pojasnnjevanje bi jim bilo odvečno, iz prakse iz pred nekaj mesecev nazaj pri davčni kontroli, so lepo pokazali, zakaj so tako učinkoviti, na vse pripombe na zapisnik, so odgovorili " se ne ugodi ", dnevnice za službeno potovanje so obrutili,
DDV od manjka obračunali, čeprav sem še sedaj mnenja, da neopravičeno,
sicer ne ločijo med trgovino, minimalnimi tehmičnim pogoji za opravljanje trgovinske dejavnosti in med gozdarstvom, po SKD, je kar precejšna razlika
med dovoljenim kalom 1% trgovina , 3% gozdarstvo, 10 % prostorninski les.
Zanimiva je trditev obdelan les-deske, so uvrstili med gozdarske storitve in priznali 3% dovoljen kalo itd. Pravim, da te kap.
Torej kaj storiti obračunati DDV od vseh OOS, ali samo od tistih nabavljenih v sistemu DDV?
Dilema še vedno obstaja.
No vsaj vidimo, kaj je pravna država in da zakoni ne veljajo za vse enako, toda vprašam se kateri zakoni, pa veljajo za vse enako.
LP-Ir1
Mix - 28.05.2003 - 13:21
Pri osnovni sredstvih ne smete pozabiti na to, da tudi, če bi bilo dolžni obračunati DDV morate to narediti samo od še neamortizirane vrednosti.
Torej, če še vse ni zamortizirano, pa poglejte, če bi se letos še dalo kaj amortizirati. Za tiste zadeve, ki pa so že amortizirane pa naredite izločitev, tako da nebi komu prišlo na misel, da je treba kaj ocenjevat in na to temo obdavčit.
Mislim, da bi sicer tudi po stari zakonodaji bila težava, ker je zaradi nakupa OOS bil obračunan 5% prometni davek in ne 20%.
MARTIN KRPAN - 28.05.2003 - 14:07
Če se ne motim, je podobno mnenje tudi na www.superdavki.com. Sam osebno se z njim strinjam, saj ZDDV določa natančna pravila igra, PZDDV pa večkrat (v škodo ali korist davčnih zavezancev) krši določila ZDDV. Vemo pa, kako je v Sloveniji s spoštovanjem "ali prirejanjem tolmačenj" zakonov.
Ali povedano na drugem primeru: v 40. členu ZDDV je zavedeno, kdaj imamo pravico do odbitka vstopnega DDV (skrajšano: po opravljeni storitvi ali opravljenem prometu blaga in ko smo "dokument prejeli"). Kaj o tem govori PZDDV (93. člen): pravica nastopi, ko je blago ali storitev prejeta ALI BO PREJETA od drugega davčnega zavezanca itd. itd.
In kako sedaj naprej: po pameti in lastnem preudarku, pravim jaz. Odvisno od situacije predlagamo strankam, da se pred prenehanjem opravljanja dejavnosti, tisti, ki "ugašajo", "znebijo" (kako lep izraz, a ne?) opreme.
Matjaž K - 28.05.2003 - 15:20
1. referenti so referenti, imajo svoj "befehl" in se morajo po njem ravnati
2. z mnenjem DS se strinjam
3. inšpektorju povejte, da boste obračunali DDV,če vam bo pokazal kje ste kdaj od tega sredstva odbili vstopni DDV.
Če pa bo rekel, da si ga lahko/morate odbiti po preračunani stopnji po P-ZDDV, pa mu povejte, da si tako izračunanega DDV ne smete odbiti, ker ni izpolnjen ogoj, da boste sredstvo uporabili za nemene opravljanja dejavnosti (ker se dejavnost ukinja). Pa spet ni odbit vstopni DDV, in spet ni izpolnjen pogoj iz ZDDV (da je bil upoštevan vstopni DDV) za obračun DDV ob prenehanju opravljanja dejavnosti.
LP
Iva - 29.05.2003 - 07:05
Najprej jih vprašajte v katero točko 4. čl. zakona menijo da spada tak promet. Upam, da niso tako neumni, da bi se sklicevali na 8. točko, ker jim potem lahko pod nos vržete 3. točko 6. člena, kjer lepo piše, da se šteje za promet zadržanje blaga ob prenehanju, če JE BIL OB NABAVI ODBIT VSTOPNI DDV.
Še manj pa je smiselno, da bi se sklicevali na 142. člen pravilnika. Ta sicer govori o "prometu" z rabljenim osnovnim sredstvom. Tukaj pa smo spet pri 4. členu zakona (po kateri točki?).
LP