Naslov teme: Zakaj mislite, da se ne splača plačevati bonitete?
4381 28.06.2003 - 12:24h / Ostalo / Avtor: Boniteta / 352 / 14
Seveda je pri obračunavanju veliko nejasnosti in dilem; še posebej glede evidenc in stroškov.
Če se plača polna boniteta (2%) in se za ta del poveča bruto plača, potem imaš službeni avto tudi za privatne potrebe. In nimaš nobenih stroškov z registracijo, zavarovanjem, gumami, servisom, itd.
Vse je odvisno od tega, koliko kilometrov narediš v privatne namene in kako gledaš na kilometrino (večina upošteva samo ta denar, pozablja pa na amortizacijo svojega vozila, pa na ostale spremljajoče stroške).
Treba je torej narediti izračun in upoštevati tudi eventuelni višji razred (če si povečaš bruto plačo za vrednost bonitete), itd.
Jaz mislim, da se splača imeti službeni avto in plačevati boniteto. Avto le ne sme biti predrag (in po možnosti rabljen), pa boniteta zelo hitro "pada".
Kar izračunajte si za recimo 3 ali 4 leta star avto, ki je vreden 2 ali pa 3 milione (pa dodajte zavarovanje, servis, bencin....)
Zaradi takšne bonitete (40 tisoč bruto) imaš cca 20tisoč manjšo plačo, kar pa sta dva tanka bencina...
Če se plača polna boniteta (2%) in se za ta del poveča bruto plača, potem imaš službeni avto tudi za privatne potrebe. In nimaš nobenih stroškov z registracijo, zavarovanjem, gumami, servisom, itd.
Vse je odvisno od tega, koliko kilometrov narediš v privatne namene in kako gledaš na kilometrino (večina upošteva samo ta denar, pozablja pa na amortizacijo svojega vozila, pa na ostale spremljajoče stroške).
Treba je torej narediti izračun in upoštevati tudi eventuelni višji razred (če si povečaš bruto plačo za vrednost bonitete), itd.
Jaz mislim, da se splača imeti službeni avto in plačevati boniteto. Avto le ne sme biti predrag (in po možnosti rabljen), pa boniteta zelo hitro "pada".
Kar izračunajte si za recimo 3 ali 4 leta star avto, ki je vreden 2 ali pa 3 milione (pa dodajte zavarovanje, servis, bencin....)
Zaradi takšne bonitete (40 tisoč bruto) imaš cca 20tisoč manjšo plačo, kar pa sta dva tanka bencina...
V.T. - 28.06.2003 - 15:20
Kaj pa Pravilnik o davčno nepriznanih odhodkih davčnega zavezanca, 4. člen, četrti odstavek?!
Že do sedaj so inšpektorji izločali proporcionalni del stroškov v povezavi z osebnimi vozili, ki so se uporabljali v privatne namene, če se jim je zdelo, da je preveč privatnih voženj.
Boniteta - 28.06.2003 - 18:40
Saj zato pa pravim, da je veliko nejasnosti.
Ključno vprašanje je, čemu v bistvu služi boniteta, če pa moraš potem pokrivati še stroške?
Govora je o "pošteni ceni najema", ki naj bi jo uporabnik plačeval podjetju, vendar to ni nikjer napisano, kako naj se ta cena izračuna.
Prav tako je potem vprašanje, kako se šteje prevoz na delo, saj ne dobiš plačanega nadomestila za prevoz?
Skratka - številke je možno obračati tako ali pa drugače; po mojem vedenju večina "muti" z lažnim prikazovanjem kilometrov, itd...; v manjšini smo tisti, ki plačujemo polno boniteto - od načina interpretacije stroškov pa je potem odvisno, komu se splača in komu ne.
Lastnikom podjetij se po mojem mnenju splača, ker so pač lastniki; hkrati pa lahko na ta način tudi stimulirajo svoje zaposlene, ki dejansko (sicer posredno) dobijo v žep več, kot pa, če bi se jim za ta znesek povečala bruto plača.
V.T. - 28.06.2003 - 19:51
Prevoz na delo, ki bi ga delavec dobil, se odšteje od višine izračunane bonitete. Zmanjšuje jo.
Sicer pa je boniteta neka ugodnost, ki jo tisti, ki uporablja službeni avto v privatne namene ima, vsi ostali pa ne.
Ali ni poanta poslovno potrebnih stroškov v tem, da je v končni fazi nek prihodek za podjetje? Zakaj pravzaprav bi morali potem imeti službeni avto v privatne namene?
Kdor "muti" naj "muti", važno je, da tako dobro, da se ga ne da ujeti.
Namig: registrirajte sedež podjetja tudi doma, pa se vozite s službenim avtom domov.
Boniteta - 28.06.2003 - 20:07
Hvala za namig.
Me pa zanima, kje je napisano, da se prevoz na delo lahko odšteje od bonitete (oz. jo zmanjša)?
Sicer se povsem strinjam, da je uporaba službenega vozila v privatne namene ugodnost, boniteta. In za to sem tudi pripravljen plačati. Ne vem pa, v čem je smisel plačevanja bonitete, če naj bi potem moral plačati še dodatno za bencin, zavarovanje, servis, itd.
Nenazadnje 2% mesečno od vrednosti avtomobila le ni malo in vsaj jaz si predstavljam, da je v to pač upoštevano že vse, saj je življenjska doba avtomobila vsekakor daljša od 50 mesecev.
V.T. - 28.06.2003 - 22:52
- V zakonskem besedilu ni napisano. Je pa v komentarju k Zakonu o dohodnini.
- Že drži, ampak drugi so morali pa "skešit", da se lahko vozijo.
Boniteta - 28.06.2003 - 23:00
Glede nadomestila za prevoz na delo: kako pa potem obračunati v primeru, ko nekdo prejema cca 45.000 SIT mesečno nadomestila; boniteta pa znaša 40.000 SIT?
Naj mu firma še plača 5.000 SIT zato, da uporablja službeni avto v privatne namene?
Glede "keširanja" pa je moje mnenje preprosto: vsi pač nismo enaki in če je v interesu podjetja (lastnikov), da stimulira določene zaposlene, v tem ne vidim nič slabega. Ravno nasprotno - zakaj se lastnik ne bi potrudil najti način, da dobrega delavca stimulira tudi na takšen način?
V.T. - 29.06.2003 - 12:03
- Ne, saj ima prevoz na delo zagotovljen - razlika mu ne pripada.
- Če delavca stimulira, naj bo pač pripravljen tudi na vse davčne posledice. (DDPO, ZDOH..) Sicer bomo pa kmalu v EU in se bodo zadeve uredile (upajmo) bolj konkretno. Tako, kot imajo npr. v Avstriji in Nemčiji.
Boniteta - 29.06.2003 - 12:20
Hm.
Malo više ste napisali, da se boniteta zmanjša za znesek, ki pripada delavcu za prevoz na delo....?
Se pa strinjam, da je to področje nedorečeno (tako kot še veliko drugih) in potem je vse odvisno od dotičnega Brdavsa, kako si stvari razlaga.
In od (ne)spretnosti računovodje, oziroma davčnih svetovalcev.
bibi - 29.06.2003 - 14:00
Samo to bi dodala, da ste narobe prebrali. Prevoz na delo se odšteje od bonitete in ne boniteta od prevoza na delo. Bistvena razlika!
Boniteta - 29.06.2003 - 17:15
Ne razumem.
V.T. je napisal-a:
"Prevoz na delo, ki bi ga delavec dobil, se odšteje od višine izračunane bonitete. Zmanjšuje jo."
Jaz si to razlagam takole: recimo, da je avto vreden 3 milione, potem znaša boniteta 60 tisoč. Če delavcu pripada npr. 20 tisoč za prevoz na delo, potem znaša boniteta 40 tisoč.
Meni se to sicer ne zdi logično, ker vsaj teoretično lahko pridemo na minus boniteto (primer: avto vreden 2 miliona, prevoz pa 45.000), zato sem tudi vprašal, kje to piše.
dy - 29.06.2003 - 21:05
Kaj se pa zgodi, če je avto star več kot 7 let, knjigovodske vrednosti več nima, od česa se plačuje 2 % boniteta? Sicer pa se v celoti strinjam z razmišljanji Bonitete, tudi glede prevoza na delo, ki delavcu v tem primeru preprosto ne pripada, ker ima zagotovljen prevoz na delo in ne tiste kolobocije z odštevanjem, pri meni bi se dejansko lahko zgodil primer, kot ga je navedla Boniteta (s prevozom na delo bi pokril celo boniteto in še dobil bi nekaj "za v žep").
V.T. - 29.06.2003 - 21:57
- Torej, boniteta se plačuje od nabavne vrednosti OS. Če ima podjetje v lasti avto 6,66 let, se boniteta neha plačevati (upošteva se 15% stopnja amortizacije). Če avto proda, mora novi lastnik od nabavne vrednosti ponovno obračunavati boniteto 6,66 let, da se za namene izračunavanja bonitete zamortizira, torej da je višina bonitete 0.
- Če ima nekdo pravico do uporabe službenega avtomobila v privatne namene, se mu za strošek prevoza z javnim prevoznim sredstvom lahko zniža višina bonitete, nikakor pa NE MORE dobiti izplačano razliko, če je višina stroška prevoza višja od višine bonitete. To dvoje si nasprotuje. Torej- v primeru zgoraj navedenega, ko pride celo do osnove 0, ne more prejeti nadomestilo za strošek prevoza, saj ima prevoz zagotovlje.
- Kot je bilo že omenjeno, tega v samem ZDOH ni napisano. Le v komentarju.
val - 30.06.2003 - 09:03
ja prevoz ima zagotovljen, ampak po nekaterih pripombah bi moral plačevati bencin posebej....kako pa naj se vozi z avtom brez bencina....torej, ali ima zagotovljen prevoz z bencinom, ali ne....
mali princ - 30.06.2003 - 11:12
vsekakor ostaja vprašanje ali se splača ali ne? Seveda se ne splača, saj čeprav plačujemo od bonitete vse pripsevke in dohodnino, nam pa znesek bonitete ne povečuje pokojninske osnove, ampak se ga v pkojninski osnovi zanemari. To pa se sigurno ne splača, kaj? tu bi morala država tudi kaj storiti, saj če že plačujemo, bi bilo prav, da imamo na starost od tega tudi koristi.
kar pa se tiče odbitka zneska , ki nam pripada za prevoz na delo in se odšteva od višine obračunane bonitete: tako pojasnlo je dala durs v enem izmed svojih internih pojasnil, in kolikor se spomnim, je bilo objavljeno tudi v IKS, samo ne vem več katera številka. bomo poskušali izbrskati.
če v tem primeru znaša osnova 0, potem se pač boniteta ne izračuna, ampak se šteje, da jo obračunavamo. Saj po eni strani je to popolnoma logično.
Kar se tiče bencina pa: odvisni smo od posameznih brdavsov na terenu. po mojem bi bilo prav voditi evidenco o zasebnih in službenih vožnjah in tako tudi upoštevati vrednost goriva: kar smo ga porabili v zasebne namene, naj ne bi bil davčno priznan strošek. ampak črno na belem pa tako nikjer ne piše.
lp