Naslov teme: DDV-"prefakturiranje"
5092 29.07.2003 - 16:28h / Ostalo / Avtor: borznik / 85 / 5
Od izvajalca vzdrževalnih del smo dobili račun, ki se delno nanaša tudi na druge lastnike stavbe. Ker si mi ne smemo odbijati DDV, me zanima kako naj obračunano DDV za del, ki se nanaša na druge lastnike v stavbi. Torej ali gre račun v celoti skupaj z DDV v stroške ali pa le del, ki se nanaša na nas, ostalo pa knjižimo preko prehodnih kontov. Drugim pa izstavimo račun v neto višini + DDV.






Matjaž K - 29.07.2003 - 17:37
1. Prehodni konti
Jaz bi rekel oz. trdim, da lahko prehodne konte lahko uporabite samo, če se račun glasi (tudi) na druge lastnike stavbe (enak hec kot pri upraviteljih stanovanj).
2. Če ni možnosti uporabe prehodnih kontov
Če pa se račun glasi na vas in (ker) nimate pravice do odbitka vstopnega DDV (glede na vaše pisanje predvidevam, da imate 100% oproščene dejavnosti), bi moralo iti:
PrRač strošek (skupaj z DDV)
IzRač pa oprostitev
Logično bi bilo da na izdanem računu DDV ne obračunate (oprostitev), ker na vstopni strani niste DDV upoštevali kot vstopnega (drugače imate dvojno obdavčitev).
Možna rešitev za tako oprostitev bi bila 3. tč. 1. odst. 27. člena ZDDV.
(če je račun izdan na vašo družbo, to pomeni da ste vi (in ne drugi lastniki) nabavo uporabili za namene opravljanja oproščene dejavnosti in če DDV niste upoštevali kot vstopni ga po tej točki ni treba zaračunati).
Bo pa tako za vas transakcija nevtralna, druga podjetja pa bodo imela višji strošek kot če bi izvajalec neposredno vsakemu lastniku zaračunal njegov delež (ker boste vi na njih prevalili vaš strošek v vipini osnova+DDV, drugiim lastnikom pa bo to v celti oproščena nabava in bo za proporcionalni del DDV, ki si ga vi niste smeli odbiti pri njih višji strošek).
LP in naj še kdo drug pove svoje mnenje
Matjaž K - 30.07.2003 - 08:51
Aja, to sem se še spomnil (v sanjah).
3. tč. 1. odst. 27. člena govori o oprostitvi pri blagu, ki je bilo uporabljeno za namene oproščene dejavnosti, kar bi nekako pomenilo, da storitve vzdrževanja ne morejo biti oproščene.
borznik - 30.07.2003 - 10:06
razmišljam, da bi vseeno zadevo speljal v okviru 9.točke 21.člena ZDDV, saj si od prejetega računa nismo odbijali DDV. Razmišljam o tem, da bi izvajalca pozvali, da za del izstavi račun, iz katerega bo razvidno, da mi plačujemo v imenu in za račun drugega. Potem pa mi izstavimo fakturo brez DDV z dopismo oprostitev DDV v skladu s to točko.
Matjaž K kaj pravite?
Mateja - 30.07.2003 - 16:46
9. odstavek 21. člena nikakor ne pride v poštev, če ste na računu vi navedeni kot prejemnik. To je v svojem imenu za tuj račun in ne v tujem imenu za tuj račun! Pa če v komentarju stokrat napišete, da je to za druge. V tujem imenu za tuj račun je samo, če račun že glasi na druge, vi pa ga plačate. Potem plačilo knjižite na prehodni konto, stranki pa izstavite račun, ki se ne zavede v KIFA, kjer jo samo pozovete, da vam vrne založeni znesek in se sklicujete na 2.tč.9.odstavka 21.člena, zakaj niste obračunali DDV. In ga knjižite kot terjatev in na isti prehodni konto, kamor ste knjižili plačilo.Stranki k temu svojemu računu priložite originalni račun, ki glasi nanjo in katerega ste plačali, zase zadržite kopijo.
Stranka si lahko tako odbija vstopni davek po tem računu, ne po vašem. V vašem primeru torej to ne pride v poštev. Z Matjažem K. se tudi ne strinjam, da lahko bruto znesek zaračunate brez DDV v skladu z 3.tč.1.odst.27.člena ZDDV. Res niste imeli pravice do vstopnega DDV, vendar tega niste porabili v celoti za opravljanje oproščene dejavnosti iz 26. čl. ZDDV in to celo sploh ni blago, kar je pogoj v 3.tč.1.odst.27.čl.ZDDV.
To je zelo lep primer, ko pride do dvojne obdavčitve. Da ne greste v svojo škodo, morate bruto znesek iz prejetega računa vzeti kot neto in na to obračunati 20% DDV.
Predlagam ustanovitev podjetja, registriranega za storitve upravljanja zgradb, ki bo imelo 100% pravico do odbitka DDV. To bo potem lahko na neto znesek zaračunalo DDV, ko vam bo vsem prefakturiralo te stroške. borznik :
-------------------------------
razmišljam, da bi vseeno zadevo speljal v okviru 9.točke 21.člena ZDDV, saj si od prejetega računa nismo odbijali DDV. Razmišljam o tem, da bi izvajalca pozvali, da za del izstavi račun, iz katerega bo razvidno, da mi plačujemo v imenu in za račun drugega. Potem pa mi izstavimo fakturo brez DDV z dopismo oprostitev DDV v skladu s to točko.
Matjaž K kaj pravite?
Matjaž K - 30.07.2003 - 17:52
Mislim naslednje:
če bo izvajalec res izstavil račun iz katerega bo razvidno, da vi plačujete v imenu in za račun tudi drugih lastnikov, potem je varianta po 21. členu OK.
Mateja pa je samo še podkrepila to, kar sem zapisal, kdaj je možno uporabiti prerazdeljevanje oz. prehodne postavke in kdaj ne.
Glede oprostitve po 3. tč. 1. odst. 27. členu ZDDV pa naslednje:
ne trdim da jto 100% ziher opcija, samo če se račun v celoti glasi na mene je to lahko samo moj strošek (ker se račun glasi 100% na mene) in zato je to 100% moj strošek (ker si DDV ne smem odbijati).
O tem, ali mora biti za namene ZDDV dejavnost registrirana ali ne, o tem pa smo že dosti debatirali.
LP