Naslov teme: stalno dobivamo e-maile
5589 22.08.2003 - 11:43h / Ostalo / Avtor: špelca / 231 / 23
Rada bi vaš komentar ali izkušnje.
Stalno dobivamo ene e-maile iz Afrike. Na njih je vedno ena zelo lepa zgodbica o mrtvem ali ubitem predsedniku, očetu, kmetu itd., ki je zapustil ogromno vsoto denarja ( v milijonih dolarjev), ki ga sedaj sorodnik ali sin ali žena želi spraviti iz države ven, da bi ne bilo uporabljeno za pokvarjene, korumpirane ali ubijalske vladajoče kroge. Za to ti ponujajo lepe procente ( 10%, 20%, 30% )in prosijo za pomoč, kako bi ta denar lahko investirali v naši državi. Zadnji e-mail je malo drugačen, saj avtor zahteva, da se del teh sredstev (40%) obvezno uporabi v dobrodelne namene, ostalo pa se deli med seboj.
Ali drugi tudi dobivate kakšne take stvari in kaj mislite o tem. Ali ljudje tudi kdaj nasedejo? Kaj je sploh smisel pošiljanja takih e-mailov?
Stalno dobivamo ene e-maile iz Afrike. Na njih je vedno ena zelo lepa zgodbica o mrtvem ali ubitem predsedniku, očetu, kmetu itd., ki je zapustil ogromno vsoto denarja ( v milijonih dolarjev), ki ga sedaj sorodnik ali sin ali žena želi spraviti iz države ven, da bi ne bilo uporabljeno za pokvarjene, korumpirane ali ubijalske vladajoče kroge. Za to ti ponujajo lepe procente ( 10%, 20%, 30% )in prosijo za pomoč, kako bi ta denar lahko investirali v naši državi. Zadnji e-mail je malo drugačen, saj avtor zahteva, da se del teh sredstev (40%) obvezno uporabi v dobrodelne namene, ostalo pa se deli med seboj.
Ali drugi tudi dobivate kakšne take stvari in kaj mislite o tem. Ali ljudje tudi kdaj nasedejo? Kaj je sploh smisel pošiljanja takih e-mailov?
Doli - 22.08.2003 - 11:51
Vcasih se je to posiljalo preko navadne poste. Nasli so kaksna podjetja, ki poslujejo v mednarodnem vidiku.
Sem in tja se je nasel kaksen naivnez in izvrsil nakazilo. Vem za primer, ko je sel nekdo v Afriko na naslov podjetja preverjat, kam je poniknil (seveda ni bilo s % nic, se glavnica je sla v maloro) njegov denar, so ga zaprli zaradi pranja denarja... Prijazno odpisite, da jih boste prijavili policiji, pa bo mir.
mwst na slo računu - 22.08.2003 - 11:54
Kako je kdo opral denar s tem?
špelca - 22.08.2003 - 12:16
Ali bi bilo pametno take e-maile prijaviti in komu? Policiji, ministrstvu za obveščanje, gospodarski zbornici? Kaj mislite?
Jožica - 22.08.2003 - 12:19
Brez veze. Še prave pošte nima smisla prijavit, ker je težko najti pošiljatelja, kaj šele elektronsko, kjer je itak pravi teksas. Edino, kar šteje, je lastna previdnost.
mwst na slo računu - 22.08.2003 - 12:30
Mene zanima, kako so tej afriški kriminalci našli mene, ki sem fizična oseba, nisem sp, pač pa navaden smrtnik. Moj email tako ni v nobenem mednarodnem poslovnem registru. Vse skupaj se je začelo lani. Ne vem, kako to. Vem le to, da sem enemu PRIJATELJU dal svoj email naslov in ta moj prijatelj je Nemec, bel, ne kak črnuh iz afrike!!!!!!!
špelca - 22.08.2003 - 12:45
Ja, saj jaz tudi tako malo sumim, da to mora prihajati iz Evrope. V enem od takim e-mailov je bila napisana neka žena od enega afriškega kaj vem kaj, ki da živi v Holandiji ali na Nizozemskem, se ne spomnim več dobro. So včasih tudi omenjene kakšne evropske banke itd...
meggy - 22.08.2003 - 12:52
SAMO DELETE SE PRITISNE IN GREMO NAPREJ. MI SMO PRED LETI DOBIVALI
TUDI LEPO NAPISANA PISMA, DEJANSKO POSLANA IZ AFRIKE, SEDAJ PAČ BOLJ
DELUJE ELEKTRONSKA POŠTA. TRENUTNO SE
BOLJ BOJIM VIRUSOV, KER DOBIVAM TUDI PO 148 DOPISOV NA DAN Z OZNAKO
THANK YOU IN PODOBNE. Torej previdno.
Podloznik - 22.08.2003 - 13:29
Ja, virusi se te dni zelo sirijo.
Posebej zoprn je najnovejsa mutacija virusa SOBIG (vec o tem imate npr. na http://www.kabi.si, pa tudi na http://www.finance-on.net ), ki zna za razliko od ostalih virusev kar sam posiljati emaile tudi brez t.i. adresarjev.
KLJUCNO pravilo je ne odpiraj priponk (Word, Excel, JPG, itd.), ce:
1. jih dobis od neznanega posiljatelja in
2. jih dobis od znanega posiljatelja in
3. imajo koncnico .pif (oziroma imedatoteke.doc.pif ali podobno).
BISTVEN nasvet pa: kupite si nek antivirusni program. Se splaca.
Podloznik - 22.08.2003 - 13:24
Email naslove se dobi na vec nacinov.
Za par deset dolarjev, lahko kupite bazo podatkov s 50 ali 100 milioni email naslovov. Te baze nastajajo tako, da posebni programi pregledujejo vse internet streznike in iscejo email naslove.
Potem so tu se "prestrezniki", ki lovijo aktivno e-posto, itd.,itd... skratka: ni "blema.
učenka - 22.08.2003 - 13:06
Jaz se strinjam z Jožico.
problem je v tem, da so ti mailu tudi pravi virusni napad.
Na nekem serverju mora biti objavljen vaš mail naslov - jaz sem vse prebrskala pa se izbrisala, pa vse ki sem jih dobila, sem v outlooku uredila tako, da jih že na siolovem strežniku ven vrže tako, da imam sedaj mir, pa še strah pred virusi je šel
Podloznik - 22.08.2003 - 13:34
Posiljatelji spreminjajo svoje naslove, tako, da vam vas ukrep bolj malo koristi.
Dejansko gre za taksno onesnazenost e-prostora, da tako naprej prav dolgo ne bo slo. Problem je v tem, da se iz zaglavja sporocil sicer lahko ugotovi tocen naslov posiljatelja, vendar potem nihce ne more ukrepati v "Tunguziji"...
Skratka: popolne zascite ni. S tem je pac treba ziveti, saj je internet danes nepogresljiv.
Podloznik - 22.08.2003 - 13:20
Ja, ljudje nasedajo.
Tudi v Sloveniji.
Stvar pa je naslednja: povabili vas bodo v "Nigerijo" (jasno, na vase stroske), da se zmenite za transakcijo. Potem vas bodo prepricali in jim boste izrocili par deset tisoc Dolarjev (D namenoma z veliko crko), ker morajo oni kao podkupiti se kaksne uradnike v banki, da bo transakcija opravljena. Najbrz ni treba razlagati potem se naprej, a ne?
Najbolj znan primer je tisti obcinski uradnik, ki je v lanskem letu tako porabil lep kupcek drzavnega denarja za popotresno obnovo.
(Ne spomnim se sicer, kako se je zgodba razpletla; najbrz v slogu ostalih
Najbolje je ignorirati, maile zbrisati.
Ce pa vam crv pozelenja ne da miru, pa si zapomnite, da ni na tem svetu nic zastonj. (S pristavkom: Boj se Danajcev, ki prinasajo darove.)
Mahoni - 22.08.2003 - 13:43
Virus si iz računalnika lahko očistite:
http://vil.nai.com/vil/stinger/
špelca - 22.08.2003 - 15:06
No, če je tako lahko priti do toliko naslovov e-mailov, je to kar luštno delat in pošiljat e-maile okoli. Nekdo bo že morda nasedel. Jaz sem malo mislila, da so morda vrli pokvarjenčki nekako ugotovili, da smo Slovenci po naravi bolj naivni in zelo požrešni na lahko zaslužene denarce. Saj veste, koliko afer je že bilo pri nas z raznimi piramidami, krediti z visokimi zaslužki, vlaganji v donosne posle itd.
Nikoli konca slovenski naivnosti.
STELLA - 22.08.2003 - 14:23
Jaz si te naslovnike v e-mailu avtomatsko vpisujem med blokirane pošiljatelje in se ob sprejemu takoj izbrišejo. Po mojem mnenju se tudi marsikdaj lahko skrivajo v teh mailih virusi.
Podloznik - 22.08.2003 - 14:57
Ce gre zgolj za navaden tekst (brez grafike), potem se ni treba bati, da je noter virus.
Virus je najbolj obicajno skrit v priponkah (attachments) in se aktivira, ko taksno priponko hocemo odpreti.
Na nek nacin so lahko nevarni maili, ki takoj, ko ga odprete, zazenejo kaksne skripte in povlecejo potem programcke (t.i. applets) iz kaksnega internet streznika.
Vsekakor pa previdnost ni nikoli odvec.
Saj veste: previdnost je mati modrosti :-).
Talci - 23.08.2003 - 08:52
Dragi moji,
obstaja ena spletna stran, na kateri so zbrana vsa takšna in drugačna pisma, ki so bila dana v svetovni splet in poslana po pošti neskončno veliko lastnikom elektronskih naslovov. Žal imam naslov te spletne strani v službi, se bom potrudila, da jo bom delila z vami. Pa še malo se boste nasmejali...
Na take stvari, ki jih dobite kot sumljive pa nikar ne nasedajte!
LP
jezen - 23.08.2003 - 18:34
Včeraj in danes sem jih zrediral okrog 170 kom. Eno pošto sem odprl in me obveščajo da je v moji poslani pošti bil virus, in da je blokiran. Ampak naslovi pošiljateljev so, ki jih sploh ne poznam. Čudi me od kod to. Kaj svetujete v takem primeru; STROKOVNJAKI
LP
Podloznik - 23.08.2003 - 19:54
Problem tega zadnjega virusa je v tem, da zna narediti naslednje stvari:
a) iz okuzenega racunalnika se posilja naprej, samostojno, ne glede na to, kateri email program uporabljate.
b) pri tem zna pobrskati po okuzenem racunalniku in poisce elektronske naslove, ki jih imate v raznih adresarjih in podobno.
c) ko poslje okuzene maile naprej, spremeni tudi ime posiljatelja, tako, da je dejanski vir okuzbe potrebno izslediti z detajlnejso analizo t.i. "header-ja" (zaglavja) emaila.
Z drugimi besedami: nekdo je dobil okuzen mail, ki ga je poslal "jezen", ceprav morda ta oseba (v tem primeru vi), sploh nima okuzenega racunalnika. Prejemnik okuzenega maila seveda misli, da mu je okuzen mail poslal ravno "jezen" in to se je zgodilo v vasem primeru.
Kaj naj torej "jezen" stori?
Najprej se prepricajte, ali vas racunalnik res ni okuzen. Protivirusni programi niso vec dragi, zato vsekakor priporocam (da ne bi delal reklame, ne bom navajal imen; malo pobrskajte po internetu, recimo na http://www.najdi.si ).
Potem obvestite tistega, ki vas je blokiral in mu pojasnite, da naj analizira zaglavje okuzenih mailov. Ce tega ne zna, naj se obrne na kaksnega strokovnjaka, pa mu bo lahko ugotovil vir okuzbe.
BISTVENO pri vsem tem pa je, da NE odpirate priponk (v tem primeru imajo pripono .pif); se posebej, ce ste jih dobili v mailu, ki ima v naslovu "Thank You" ali pa kaj podobnega.
Podrobnosti z opisi delovanja posameznih virusov pa so recimo na
http://www.sophos.com/virusinfo/
Srecno!
Milena - 24.08.2003 - 03:22
Je nemogoče res mogoče?
Meni hočejo na vsak način podaljšati penis.....
Le od kod se jemlje ta elektronska pošta.
KRATKI - NUJNO ! - 24.08.2003 - 07:39
NASLOV PROSIM, NUJNO!!!!!!!!!!!!!!!!!!
jezen - 24.08.2003 - 07:18
Zahvaljujem se Podložniku/ci za pojasnilo. Res je malo hecna ta e- tehnologija, če jo človek ne obvlada.
Lepo sončno Nedeljo !
šoja - 25.08.2003 - 09:07
Priporočam, da mailov sploh ne odpirate, ampak samo brišete (Shift+Delete). Sploh pa jim ne odgovarjajte, ker boste sicer prejeli še 5x več podobnih mailov.