Naslov teme: DODATNO POKOJNINSKO ZAVAROVANJE
6244 16.09.2003 - 08:26h / Ostalo / Avtor: VALDI / 86 / 6
Prosim za pomoč, čeprav vem, da ste o tem že diskutirali.
V podjtju imamo dodatno pokojninsko zavarovanje. Nekaj delavcev plačuje premijo iz bruta, nekaj pa kot odtegljaj. Kako naj to poknjižim?
Prosim za pomoč, in hvala.
V podjtju imamo dodatno pokojninsko zavarovanje. Nekaj delavcev plačuje premijo iz bruta, nekaj pa kot odtegljaj. Kako naj to poknjižim?
Prosim za pomoč, in hvala.






lalika - 16.09.2003 - 08:47
V kolikor to trgate delavcem od plače nimate kaj knjižiti. Kako pa knjižite njihove administrativne prepovedi?
P.S.: Sicer me nič ne briga, ampak to je čisto razmetavanje denarja. Vplačila v PDPZ se "splačajo" le v primeru, ko delodajlec izpolnjuje pogoje za davčne olajšave in plačuje za delavca do 4,844% od bruta. V tem primeru si knjižite te "stroške dela" na poseben KTO, da ne boste spregledali ob davčni bilanci, ko morate te stroške izvzeti in jih naknadno (če izpolnjujete zakonske pogoje) upoštevate kot olajšavo.
Podloznik - 16.09.2003 - 09:18
5,844% je procent.
In, kot je meni znano, gre to lahko v olajsave, ce denar mece stran vsaj 51% zaposlenih v podjetju.
Da gre za stran metanje, pa je itak jasno.... kar izracunajte si, koliko boste zmetali v 10, 20, 30 ali 40 letih.
Do takrat pa se bo penzijski sistem itak sesul in bo bore malo ostalo za rente. Bolje je dati vsak mesec ta denar v stumf (ali pa na banko) in bo cez n-let (in ves cas) to zagotovo vase.
Da o vlaganju v vrednostne papirje sploh ne govorimo. Ob se tako konzervativnih nalozbah.
lalika - 16.09.2003 - 09:43
Hvala za popravek!
Komentirati želim tisto o "štumfu". Če se zavedaš, da so vplačila v PDPZ poleg dnevnic in regresa za malico edina "neobdavčena" izplačila, ki jih lahko družba nakaže delavcu, postane zadeva v smislu "delavcu prijaznega delodajalca" malo drugačna! Res je, da se bo od izplačil iz III. stebra obračunavala dohodnina, ampak le-ta bi morala biti takrat relativno nižja, saj bodo zagotovo prihodki penzionoistov takrat bistveno nižji, kot so danes plače tistih, ki se jih stvar tiče. Torej izračun donosa varčevanja v III. stebru ni tako preprost (upoštevaj plačilo bruto za neto) in se zdeve sploh ne da primerjati z donosi, ki jih ustvarjaš s svojimi neto prejemki. Zato pa trdim, da je v primeru, ko posameznik plačuje v PDPZ sam, le-to metanje denarja vstran, saj sistem temu sploh ni namenjen!!!
Vse ostalo pa je žal še kako prekleto res!!!
Podloznik - 16.09.2003 - 09:52
Vem, da gre za "bruto-neto", vendar kljub temu menim, da je bolje danes investirati 100 SIT neto, kot pa na tak nacin "vezati" 200 SIT bruto.
Seveda se strinjam, da je za korekten izracun potrebno upostevati vec stvari in ne zgolj navadno sestevanje, oziroma mnozenje. O tem, kaksne bodo dohodninske lestvice/procenti/osnove cez 20 ali 30 let pa je itak nemogoce resno razpravljati.
Do delojemalcev prijazni delodajalci, naj raje povecajo bruto placo za "200 SIT" in potem naj delojemalci teh "100 SIT" pametno nalozijo.
Mimogrede: ali lahko podjetje ustanovi svoj lastni "fond", kamor bi recimo vplacevali teh 5,844%? Potem pa firma obraca... in ob upokojitvi izplaca v 1-kratnem znesku (ali pa v obliki mesecnih rent)?
lalika - 16.09.2003 - 11:00
Mislim da ne, oz. to velja le za res velike. Nekaj o tem je v ZPIZ.
Ne strinjam se, da naj da delodajalec 200 in potem delavec svojih 100 pametno naloži in sicer zato, ker si prvič država tistih 100 ne zasluži (in sploh ne gre več za razmerje 1:1, kar dokazuje danes v Financah tudi Bine Kordež, že pred ćasom pa nam je "čistega vina" nalil FORBES - ne vem, če je stran še dostopna, če pa je, priporočam temeljit ogled in razmislek o usodi podalpske deželice, ki bo dobesedno postala "deželica krampa in lopate" http://www.forbes.com/home_europe/global/2003/0526/030tab2.html).
Pa nazaj k temi: če bi taki liberalni nazori obveljali, potem verjamem, da bi mnogi tako dobljenih 100 raje takoj pognali, in potem na koncu pristali na beraški palici, kot je to recimo praksa v tako opevani bušladiji...
Da zaključim in povzamem: PDPZ je od vseh slabih variant, ki nas čakajo v prihodnosti, najmanj slaba samo v primeru, da vanj vplačuje delodajalec. Za tiste pa, ki se znajdejo drugače, pa zadeva tako ali tako ni pomembna...
Podloznik - 16.09.2003 - 11:10
Saj ravno zato "lalika", ravno zaradi "krampov in lopat".
Ker bo penzijski (kot tudi zdravstveni) fond pristal na beraski palici, so tovrstna vplacila zgolj podaljsevanje agonije.
(Sicer se strinjam, da je iluzorno pricakovati, da bi 100SIT viska v koverti delavci resnicno nalagali, ker imajo ze iz meseca v mesec probleme.)
Saj poznate tisto "vsak je sam svoje srece kovac" ali pa "pomagaj si sam in (tudi) Bog ti bo pomagal..."