Naslov teme: obresti posojil od lastnikov- LAHKO nepriznane
1896 05.03.2004 - 09:22h / Ostalo / Avtor: klovn / 173 / 8
Moja razmišljanja o davčno priznanih obrestih za posojila se razlikujjo od zadnjih komentarjev.
DANO POSOJILO ZAPOSLENEMU - Strinjam se, če se posojilo napiše po MPOM, da so obresti ravno pravšnje, da ni treba konec leta razmišljati o povečanju davčne osnove pri davku na dobiček (27. člen ZDDPO-UPB1). Je pa treba še upoštevati vidik dohodnine (17.člen ZDoh), ki pravi, da je razlika med indeksom cen življenskih potrebščin v mesecu pred mesecem, v katerem se izplača plača, v katero se vštevajo obresti od danega posojila in zneskom obresti določene v pogodbi BONITETA. Predstavljajte si kako je to zoprno računati vsak mesec!!
Prvo možno rešitev vidim, da se pogodba napiše z valutno klavzulo saj se potem po 17.členu ZDoh dohodnina ne ugotavlja - vendar ob trenutnem gibanju tečaja EURa le ta klavzula lahko prinese konec leta povečanje davčne osnove, pa še precej špekulativna je.
Drugo rešitev pa vidim v določitvi obrestne mere v višini indeksa cen življenskih potrebščin. Razlika med tem indeksom in MPOM konec leta po mojem ne bo velika.
DOBLJENO POSOJILO OD LASTNIKA, POVEZANE OSEBE:
To področje pokrivata:
Zakon o davku iz dobička pravnih oseb - z 19.členom, ki pravi, da se obresti od tovrstnih posojil priznajo kot davčno priznan odhodek do višine PMOM ter
Pravilnik o davčno nepriznanih stroških - v 6. členu, ki pravi, da obresti od tovrstnih posojil V CELOTI NISO davčno priznan strošek, - vendar vsi pozabljate 3 odstavek tega člena, KI ŠE DODA, da so posojila prejeta od lastnikov ali povezanih oseb nepriznana le, če je podana še katera druga okoliščina navedena v pravilniku: -)da imajo obresti pravno ali dejansko drugačno podlago kot plačilo za uporabo denarja
- da je to posojilo v podrejenem (slabsem)polozaju kot ostala posojila, kot je: da je dajalec posojila udeležen pri morebitnih izgubah v primeru prenehanja jemalca posojila,
- da posojilo nima določene dospelosti oz. se vračila zahtevajo le izjemoma: kot pri stečaju, likvidaciji oz. zamudi pri plačevanju obresti.
Kako pa dokazati, da ne gre za nobeno od dodatnih treh okoliščin. Po mojem mnenju tako, da se pogodba dobro spiše in se je korektno drži pri obračunavanju in plačevanju.
Pojavljajo se mnenja, da v primeru, da se pri posojilu dobljenemu od lastnika, lastnik odpove izplačilu obresti, da je treba le to poknjižiti kot povečanje davčne osnove. To mi ni jasno. Ali bi si lahko tako razlagali: Če je v pogodbi določena obrestna mera npr. 5,4% letno, lastnik pa le-te ne želi imeti izplačane - da bi se v tem primeru obresti štele kot povečanje dobička. Če je v pogodbi določena obrestna mera 0% - kateri znesek bi pa potem morali dati kot povečanje dobička.OBOJE MI JE POPOLN NESMISEL IN NE VIDIM PRAVNE PODLAGE ZA POVEČEVANJE DOBIČKA. V povezavi s tem se pojavljajo tudi mnenja, da se z valutno klavzulo pri prejetih posojilih od lastnikov,... da izogniti tem povečanjem davka iz dobička. Ne vidim kako. ALi kdo ve? Je bilo kakšno predavanje na to temo?
KAJ vi menite o vsem tem?
Pozdravcek
DANO POSOJILO ZAPOSLENEMU - Strinjam se, če se posojilo napiše po MPOM, da so obresti ravno pravšnje, da ni treba konec leta razmišljati o povečanju davčne osnove pri davku na dobiček (27. člen ZDDPO-UPB1). Je pa treba še upoštevati vidik dohodnine (17.člen ZDoh), ki pravi, da je razlika med indeksom cen življenskih potrebščin v mesecu pred mesecem, v katerem se izplača plača, v katero se vštevajo obresti od danega posojila in zneskom obresti določene v pogodbi BONITETA. Predstavljajte si kako je to zoprno računati vsak mesec!!
Prvo možno rešitev vidim, da se pogodba napiše z valutno klavzulo saj se potem po 17.členu ZDoh dohodnina ne ugotavlja - vendar ob trenutnem gibanju tečaja EURa le ta klavzula lahko prinese konec leta povečanje davčne osnove, pa še precej špekulativna je.
Drugo rešitev pa vidim v določitvi obrestne mere v višini indeksa cen življenskih potrebščin. Razlika med tem indeksom in MPOM konec leta po mojem ne bo velika.
DOBLJENO POSOJILO OD LASTNIKA, POVEZANE OSEBE:
To področje pokrivata:
Zakon o davku iz dobička pravnih oseb - z 19.členom, ki pravi, da se obresti od tovrstnih posojil priznajo kot davčno priznan odhodek do višine PMOM ter
Pravilnik o davčno nepriznanih stroških - v 6. členu, ki pravi, da obresti od tovrstnih posojil V CELOTI NISO davčno priznan strošek, - vendar vsi pozabljate 3 odstavek tega člena, KI ŠE DODA, da so posojila prejeta od lastnikov ali povezanih oseb nepriznana le, če je podana še katera druga okoliščina navedena v pravilniku: -)da imajo obresti pravno ali dejansko drugačno podlago kot plačilo za uporabo denarja
- da je to posojilo v podrejenem (slabsem)polozaju kot ostala posojila, kot je: da je dajalec posojila udeležen pri morebitnih izgubah v primeru prenehanja jemalca posojila,
- da posojilo nima določene dospelosti oz. se vračila zahtevajo le izjemoma: kot pri stečaju, likvidaciji oz. zamudi pri plačevanju obresti.
Kako pa dokazati, da ne gre za nobeno od dodatnih treh okoliščin. Po mojem mnenju tako, da se pogodba dobro spiše in se je korektno drži pri obračunavanju in plačevanju.
Pojavljajo se mnenja, da v primeru, da se pri posojilu dobljenemu od lastnika, lastnik odpove izplačilu obresti, da je treba le to poknjižiti kot povečanje davčne osnove. To mi ni jasno. Ali bi si lahko tako razlagali: Če je v pogodbi določena obrestna mera npr. 5,4% letno, lastnik pa le-te ne želi imeti izplačane - da bi se v tem primeru obresti štele kot povečanje dobička. Če je v pogodbi določena obrestna mera 0% - kateri znesek bi pa potem morali dati kot povečanje dobička.OBOJE MI JE POPOLN NESMISEL IN NE VIDIM PRAVNE PODLAGE ZA POVEČEVANJE DOBIČKA. V povezavi s tem se pojavljajo tudi mnenja, da se z valutno klavzulo pri prejetih posojilih od lastnikov,... da izogniti tem povečanjem davka iz dobička. Ne vidim kako. ALi kdo ve? Je bilo kakšno predavanje na to temo?
KAJ vi menite o vsem tem?
Pozdravcek






TINA - 05.03.2004 - 10:44
Zelo lepo razloženo. Tudi mi upoštevamo pri danih posojilih višino rasti življ.stroškov, skladno z ZDOH, pri prejetih tudi, vendar naredimo dodatni obračun za davek iz dobička ( pa tudi knjižimi že ločeno davčno priznane in davčno nepriznane obresti)
Na zadnji odstavek pa tole. Če so obresti v nekem obdobju obračunane v višini davčno priznanega odhodka, potem se, če se jim odreče, za ta znesek poveča davčna osnova.
Pa še tole: razlaga iz seminarja: Če bi obresti povečevale negativni poslovni izid, potem ni opravičila za obračun le-teh, saj družbenik (povezana oseba) mora skrbeti za likvinost in kapitalsko ustreznost.
Da se pa pojavlja dvom v upravičenost, so tudi povdarili, da mora biti točno naveden rok vračila (to naj bi bila prava posojilna pogodba) ne pa na odpoklic ali kaj drugega... (tudi mi moramo pri strankah še to urediti)
klovn - 05.03.2004 - 11:12
O super za komentar.
Zdaj razumem - če so v pogodbi prejetega posojila od lastnika navedene obresti 5% letno (knjiži se jih na stroške - recimo, da ustrezajo pogojem za davčno priznane). Ker se jim lastnik odpove, jih konec leta izločimo iz stroškov (oz. povečamo prihodke). Skratka skupno = 0.
- če pa so že v pogodbi prejetega posojila od lastnika navedene obresti 0% letno - ni nobenih stroškov obresti naknjiženih in zato tudi ni potrebe po nobenem izločanji le-teh stroškov obresti.
Zanimivo: likvidnostni vidik - nisem prej pomislila. Hvala !
CAo
klovn - 05.03.2004 - 12:01
Da bo jasno. Področje DOBLJENA POSOJILA OD LASTNIKA, POVEZANE OSEBE, pokriva tudi zakon o dohodnini, ki v 66. členu pravi, da se mora za razliko med obračunanimi obrestmi in indeksom cen življenskih potrebščin , v obdobju za katerega je bilo dano posojilo,obračunati 25% davek od dohodkov iz premoženja. Obračunati ga je dolžna pravna oseba ali zasebnik hkrati z izplačilom dohodka in v tem primeru ni potrebno vlagati posebne napovedi. Sklep: tudi pri danih posojilih je po mojem mnenju najbolje določiti obrestno mero v višini indeksa cen življenskih potrebščin.
Cao
maca2 - 05.03.2004 - 13:06
Povejte mi prosim glede na to naslednje:kredit je star 5 let,revalorizirana glavnica je bila 01.01.2003 523.000 SIT, 20.10.2003 je bilo delno vrnjeno posojilo lastniku 20.000 SIT, ostane 503.000 SIT. Kako sedaj hudirja obračunati vrednost obresti-oz.(v pogodbi je obrestna mera 0)indeks cen življenjskih potrebščin-mesečno znesek po znesek, ali....Včasih smo revalorizirali znesek do vrnitve, potem pa od preostalega zneska do konca leta. Totalno sem v r..., po domače povedano. Prosim, če mi lahko pomagate. Drugače pa je firma že teh pet let v zgubi, zato je lastnik tudi dal brezobrestno posojilo.Hvala!
klovn - 05.03.2004 - 13:54
Moje mnenje:
Če je Om v pogodbi = o% potem ni str. obresti. Nič vam ni treba obračunati. Nikakršnih dodatnih obdavčitev ni z davkom od dohodkov iz premoženja (OM je nižja od indeksa življ. potrebščin) niti ni potreben noben vpis v obračun davka od dobička. Skratka - vse je OK, zaradi izgube je še ustrezneje, da so obresti = 0.
CAo
maca2 - 05.03.2004 - 16:22
Uh kakšno olajšanje, najlepša hvala klovn-ica!
nadalina - 05.03.2004 - 18:05
Družba ki je delovala v letu 2003 se je z letom 2004 preoblikovala v novo imenovano družbo d.o.o, Kreditojemalec d.o.o. je najela dolgoročni kredit , ki bo poleg zneska posojila plačala kreditidajalcu še obresti v višini skupne povprečne ponderirane medbančne letne obrestne mere na dan sklenitve pogodbe X%. skupaj z glavnim zneskom posojila.
Kako se ta kredit obračunava in knjiži mesečno ali letno ali ko zapade v plačilo po 20-tih letih. In kako ta kredit vpliva na poslovanje D.o.o -ja glede dobička.
Hvala vam za pojasnila.
nadalina - 05.03.2004 - 18:12
Klovn, koliko je bilo napisano v prejšnjih komentarjih, mislim da mora biti upoštevana ponderirana medbančna obrestna mera. Zdaj pa res več ne vem kaj je pravilno. Kajti mi imamo tudi takšen primer, in me res zanima kaj je prav in kaj ne. Kje se to da kaj prebrati?
LP